احتمال عمدی بودن آتش سوزی‌های گسترده در اسرائیل قوت گرفت

آتش سوزی‌های گسترده و كم سابقه در سرزمین‌های اشغالی علاوه بر خسارات مالی موجب شد تا سه هزار نفر خانه‌ و كاشانه خود را ترك كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نشریه «هیوم» گزارش داد که هزاران اسرائیلی سه شنبه و چهارشنبه منازل خود را به دلیل آتش‌سوزی‌های گسترده در چندین منطقه ترک کردند.

این آتش سوزی که احتمال عمدی بودن آن می‌رود با هوای خشک و غیر معمول پاییزی همراه شده و شدت یافته است.

یک مقام ارشد آتش نشانی و امداد اسرائیل از حضور گسترده آتش نشانی و نیروهای نظامی ویژه اطفای حریق برای مهار این آتش سوزی خبر داد.

این در حالی است که اسرائیل، یونان و کرواسی چهارشنبه را روز برگزاری احتمالی تمرین کمک به غیر نظامیان قرار داده بودند.

این آتش سوزی روز سه‌شنبه از تپه‌های جودیه و سامریا در شمال زیخرون یاکوف آغاز شد و سی تیم آتش نشانی و چندین هواپیمای اطفای حریق برای مهار آن وارد عمل شدند.

بر این اساس، به مجرد وقوع این حادثه بیش از سه هزار نفر از اهالی منطقه خانه‌های خود را ترک کردند و 19 نفر نیز دچار خفگی خفیف به خاطر استنشاق دود شدند.

«عاموس یاکوف» فرمانده بخش امداد و نجات اسرائیل گفته است که نمی‌توان گمانه زنی درباره عمدی بودن این آتش سوزی را رد کرد و اظهار داشت در برهه کنونی اولویت نخست مهار آن است.

این منبع خبری در خاتمه به خسارات گسترده و سوخته شدن ده‌ها منزل اشاره کرد و از ادامه تحقیقات برای یافتن علت آین آتش سوزی اشاره نمود.

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط