گاز بابل بعد از 72 ساعت وصل شد

نماینده بابل در مجلس از وصل شدن گاز بابل بعد از 72 ساعت قطعی به دلیل برودت هوا و یخبندان خبرداد و گفت كه در حال حاضر مهم ترین مشكل در كل استان مازندران به ویژه بابل خسارت سنگین به باغداران است.

به گزارش نما؛ علی نجفی در گفت وگو با ایسنا،‌اظهار کرد: با توجه به بارش برف،‌ سرما و یخ زدگی طی روزهای گذشته مناطقی از شهرستان بابل با قطعی گاز و مناطقی دیگر با افت فشار گاز مواجه شدکه به همین دلیل نانوایی ها امکان پخت نان را نداشتند.

وی افزود: البته در برخی مناطق حتی با وجود افت فشار کم برخی نانوایی ها توانستند نان تهیه کنند و یا مردم در خانه نان خانگی تهیه می‌کردند و یا از شهرهای دیگر بین مردم نان توزیع می کردند تا مردم از لحاظ تغذیه دچار مشکل نشوند. خوشبختانه با گذشت 72 ساعت اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته و گاز وصل شده است.

نماینده بابل گفت که در این مدت قطعی آب وبرق وجود نداشته و راه های اصلی باز بوده ،‌ مگر راه های کوهستانی و جنگلی که این راه ها نیز در حال حاضر باز شده و به طور کلی وضعیت شهر به حالت عادی برگشته است.

نجفی در عین حال گفت که در زمان قطعی گاز شرکت پخش و پالایش نفت اقدام به توزیع نفت بین مردم کرد و تمامی ابهامات برای رفع مشکل انجام شد،‌ اما با این وجود فرهنگ و ساز و کار مناسب و ایده آل برای مواجه با بحران های این چنینی در کشور وجود ندارد و حتی می توان گفت که نیروی انسانی نیز آماده مواجهه با بحران نیستند. این ها همه به کار جدی و هماهنگی های از پیش تعیین شده نیاز دارند.

وی تاکید کرد که باید به جای این همه سر و صدا بعد از بروز بحرانی از قبل ساز و کارهای مناسب و زیر ساخت ها تامین شود تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم از جمله این زیرساخت ها تصویب ایجاد خط انتقال گاز از دامغان – شاهرود به مازندران است که در غیر این صورت با تکرار چنین سرمایی باز هم شاهد قطعی گاز خواهیم بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل استان مازندران به ویژه بابل خسارت وارد شده به باغداران و مرکبات است گفت: سرما و یخ زدگی باعث از بین رفتن مرکبات و خسارت سنگین به مردم شده است، با وزارت کشاورزی و مسئولان مربوطه برای تامین خسارات به مرم صحبت شده تا آنهایی که تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی هستند بتوانند خسارات ناشی از سرمازدگی را دریافت کنند و برای سایرین نیز دولت اعتباراتی همچون تسهیلات کم بهره اختصاص دهد.

نجفی در پایان گفت: با توجه به چنین شرایط و احتمال بروز خسارت به کشاورزان و باغداران ناشی از بلایای طبیعی و یا سایر اتفاقات لازم است بیمه محصولات کشاورزی به صورت جدی دنبال شود و مشوق های لازم نیز در نظر گرفته شود تا در چنین شرایطی دولت تحت فشار قرار نگیرد و مردم نیز بتوانند خساراتشان را از این صندوق بگیرند.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط