50 روستای مازندران همچنان گرفتار برف

با گذشت حدود 30 ساعت از پایان بارش برف در مازندران، همچنان راههای ارتباطی حدود 50 روستای این خطه شمال كشور مسدود است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، براثر بارش برف هفته گذشته ( سوم و چهارم آذرماه) در مازندران راههای ارتباطی 600 روستای این استان قطع شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران حجم زیاد بارش برف و گرفتار شدن حدود 600 روستای این استان را علت طولانی شدن بازگشایی راههای روستایی دانست.
عباسعلی نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که تاکنون راههای ارتباطی بیش از 500 روستای گرفتار در برف بازگشایی شد و تردد خودروها در این روستاها برقرار شد.
وی افزود : هم اکنون نیروهای خدمات رسان در این استان سرگرم خدمات رسانی به روستاییان گرفتار در برف هستند و گروه های راهداری نیز به سایر مناطق روستایی اعزام شدند.
معاون راهداری مازندران افزود : اداره کل راهداری استان با تمام تجهیزات و به خدمت گرفتن تجهیزات بخشداری ها و دهیاری به دنبال بازگشایی راههای روستایی پوشیده از برف است.
نجفی پیش بینی کرد حداکثر تا پایان وقت روز جاری راههای ارتباطی تمام روستاهای مازندران باز و تردد در آنها برقرار شود.
بارش برف هفته گذشته در مازندران که در برخی مناطق به 1.5 متر نیز رسیده بود، باعث قطع راههای روستایی، قطع آب، برق و گاز برخی شهرهای استان مازندران شد که با تلاش گروه های فنی شرکت های آب، برق و گاز تا عصر روز گذشته گاز این مناطق وصل شد و برق بیش از 95 درصد از مناطق دچار اشکال نیز وصل شده است.
براثر بارش برف و افت فشار، گاز 130 هزار خانوار از یک میلیون و 215 هزار مشترک در مازندران قطع شد.
مازندران سه هزار روستا و57 شهر دارد و سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در این استان سکونت دارند و43 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط