دادستان كل كشور: در راستای اجرای عدالت با كسی تعارف نداریم

دادستان كل كشور گفت: دادستان های هر استان نباید جزیره‌ای عمل كنند. وظیفه دادستان مركز استان است تا نظارتی بر دادستان‌های شهرستان‌های استان داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب سابق و جدید زاهدان اظهار کرد: دادستان جدید در این استان دفاع از حقوق عمومی را با توجه به شرایط خاص این استان مد نظر داشته باشند.

منتظری گفت: جابه‌جایی برای دادستان‌هایی که مدت طولانی خدمت می‌کردند لازم و ضروری است و امروز به اینجا آمده‌ایم تا دادستان جدید را معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه بنده از دادستان‌های سراسر کشور این است که بیشتر در صحنه دفاع از حقوق عامه مردم تلاش کنند.

دادستان کل کشور درباره عملکرد دادستان سابق زاهدان گفت: هر کس هرچه در مورد آقای مرزیه بگوید جفا کرده است، جابه‌جایی نیرو امری طبیعی است، اگر این نیرو به جای جدید برود آنجا بهتر می‌درخشد. ما پیشنهاد سمت بالاتر به وی داده‌ایم، اما نپذیرفت و ترجیح داد در استان بماند و در سنگر دیگری خدمت کند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به بحث رسیدگی به پرونده کلاهبردار میلیاردی در استان گفت: این موضوع باید با تدبیر ، همکاری مردم و تعامل سایر دستگاه‌ها با دستگاه قضایی انجام شود.

منتظری همچنین در خصوص پرونده های قاچاق در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز قاچاق مواد مخدر بلای خانمان‌سوز است و نیاز به همت عمومی و عام دارد.

وی با بیان اینکه ما در دستگاه قضایی و در راستای اجرای عدالت با کسی تعارف نداریم، گفت: تامین امنیت و حفظ آن مقوله ای مهم است، افراد دارای تریبون در سخنرانی‌ها مراقبت کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با پاکستان و افغانستان شرایط خاصی دارد، امنیت این استان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زبانزد است و از همه کسانی که نقش دارند در ایجاد این امنیت که برای نظام افتخار است باید قدردانی کنیم.

وی درباره اتفاقات اخیر مشهد نیز اظهار کرد: در مشهد اخیرا جریانی اتفاق افتاد و ناگهان برخی مقامات بدون انجام تحقیق لازم موضع‌گیری‌هایی داشتند که رئیس قوه قضاییه دستور بررسی داد، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در قضیه مشهد (لغو سخنرانی مطهری) هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان بزرگنمایی کردند، گفت: افراط و تفریط در هر جناحی باشد بد است، هرچند این‌ها دعوای خانوادگی است، تلاش کنیم در دورن هم این مباحث انقدر بزرگ نشود و دشمن هم بداند این ملت از هر جناحی باشد به عناصر دشمن اجازه تحرک نخواهند داد.

به گزارش ایسنا در این مراسم، از زحمات محمد مرزیه دادستان سابق مرکز استان سیستان و بلوچستان قدردانی و حجت‌الاسلام و المسلمین علی موحدی‌راد معاون دادستان مشهد به عنوان دادستان جدید مرکز این استان معرفی شد.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط