تماس‌های مكرر اردوغان با پوتین، طی 24 ساعت

روسای جمهور تركیه و روسیه در تماسی تلفنی در باره آخرین تحولات سوریه گفتگو كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، بنا به اعلام منابع ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور و ولادیمیر پوتین همتای روس اش در باره آخرین تحولات سوریه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

روسای جمهور دو کشور همچنین تلاش ها برای یافتن راه حل خروج از بحران انسانی در شهر حلب سوریه را محور گفتگوی خود قرار دادند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای بار دوم در 26 ساعت گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه تلفنی گفت و گو کرد ؛ محور این گفت و گو یافتن راه حلی برای بحران انسانی در حلب بود. این گفتگو پس از سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران صورت گرفته است.

در همین زمنیه ایرنا نوشته است: منابع نهاد ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کردند، هر دو رئیس جمهور در این تماس تلفنی آخرین تحولات در سوریه را بررسی و در مورد یافتن راه حلی برای پایان بخشیدن به فاجعه انسانی در حلب تبادل نظر کردند.
اردوغان و پوتین در آخرین ساعات جمعه شب گذشته و در پی مورد حمله قرار گرفتن نیروهای ترکیه در حومه حلب که طی آن چهار تن از نظامیان ترکیه کشته و 9 تن دیگر زخمی شده بودند، گفت و گو کرده بودند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع ریاست جمهوری ترکیه گزارش داده بود، اردوغان و پوتین در این تماس تلفنی در خصوص تسریع در امر یافتن راه حلی برای بحران انسانی در حلب توافق کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه عملیات سپرفرات ترکیه در شمال سوریه، تائیدی بر عزم راسخ این کشور در مبارزه با تروریسم می باشد، گفته است:ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند.
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه پنجشنبه گذشته با اعلام اینکه قرارگاه نیروهای این کشور در حومه الباب مورد حمله هوایی قرار گرفته است، افزود: ارزیابی ارتش این است که این حمله را نیروی هوایی سوریه انجام داده اند.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط