عربستان محدودیت های جدیدی را در صدور روادید اعمال كرد

دولت عربستان امروز / چهارشنبه/ از آغاز اجرای مصوبه جدید خود مبنی بر اخذ هزینه های بیمه اجباری از اتباع خارجی كه قصد سفر به این كشور را دارند، خبر داد و افزود: محدودیت های دیگر نیز برای سفر به این كشور به مرور اعمال می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در حالی که دولت سعودی هزینه روادید حج تمتتع و عمره را به دلیل کمبود منابع مالی ناشی از نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش داده، این بار قانون جدیدی را اجرا کرده که به موجب آن اتباع خارجی که قصد سفر به عربستان را با هدف گردشگری دارند، باید هزینه اضافی دیگری را نیز تحت عنون «حق بیمه» پرداخت کنند.
به نوشته نشریه الرای، این افزایش قیمت شامل افرادی که قصد دریافت روادید عبور ترانزیتی از عربستان و یا تمدید روادید خود را دارند هم می شود .
بر اساس تصمیمات دولت سعودی هزینه روادید برای کسانی که برای اولین بار به عربستان سفر می کنند دو هزار ریال سعودی (معادل 533.3 دلار) در نظر گرفته شده است. شورای وزیران عربستان همچنین هزینه ترانزیت به این کشور را 300 ریال (80 دلار) و هزینه عوارض سفر هر فرد از طریق بنادر عربستان به خارج از کشور را 50 ریال (13.3 دلار) تعیین کرد.
افزایش هزینه ها در عربستان همزمان با آن صورت می گیرد که این کشور به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت خام جهان، در سایه نوسان قیمت نفت و نیز هزینه هایی که جنگ یمن به سعودی ها تحمیل کرد، درآمدهای ارزی آن به شدت محدود شده است.
دولت عربستان همچنین هزینه روادید خروج و بازگشت تک سفره و حداکثر دو ماهه را 200 ریال (53.3 دلار) اعلام کرد و هر فرد باید برای هر ماه تمدید اقامت، مبلغ 100 ریال سعودی (26.6 دلار) بپردازد.
از سوی دیگر، هر فرد موظف خواهد بود که برای روادید چند سفره سه ماهه 500 ریال سعودی (معادل 133.3 دلار) بپردازد، این فرد اگر بخواهد مدت اقامت خود را یک ماه تمدید کند باید برای هر ماه 200 دلار (53.3 دلار) پرداخت کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط