ترامپ با بلوف به تهران حمله می كند

با وجود تهدیدات سخت تیم امنیتی ترامپ، مشاور امنیت ملی مایكل فلین استعفا داده است و به نظر می رسد كه سیاست كاخ سفید در قبال تهران همان سیاست دولت اوباما باشد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، وب سایت آمریکایی کانسرتیوم نیوز، در گزارشی با عنوان "قدرت نمایی و بلوف در مقابل ایران" نوشت: تحلیل گران خاورمیانه ای بر این باروند که صحبت های سخت و محکم تیم ترامپ در مقابل ایران و حامی شماره اول تروریسم خواند آن، تنها بلوفی بیش نیست و باید گفت تنش ها افزایش نیافته اند.

این وب سایت آمریکایی افزود: صحبت های ابتدایی ترامپ در مقابل ایران موجب ایجاد ذهنیت هایی مبنی بر این که دولت ترامپ موضع محکمی را در قبال ایران اتخاذ می کند، بوجود آورد. با وجود تهدیدات سخت تیم امنیتی ترامپ، مشاور امنیت ملی مایکل فلین استعفا داده است و به نظر می رسد که سیاست کاخ سفید در قبال تهران همان سیاست دولت اوباما باشد.

کانسرتیوم نیوز افزود: مایکل فلین در صحبت های خود در اول ماه فوریه بیان کرده بود که دولت اوباما در قبال سیاست های ترهان شکست خورده است و او پیشنهاد داده بود که روند باید در دولت ترامپ تغییر پیدا کند اما این شعار موجب یکسری گمراهی در مورد درست بودن سیاست های اوباما در قبال تهران و همچنین گزینه های موجود دولت ترامپ در قبال تهران را بهمراه داشت.

این وب سایت آمریکایی در ادامه نوشت: برخلاف گفته بسیاری باید گفت سیاست های اوباما تا حدی زیادی تندروها در ایران را مورد هدف قرار داد و همچنین ایران در زمینه هسته ای تا حد زیادی متوقف شد. با وجود تهدیدات تیم ترامپ در مورد توافق برجام، او تصمیم گرفته است که این توافق را پاره نکند و حتی توطئه ای را علیه آن به راه نیندازد. تیم ترامپ حتی درک کرده است که نه اسرائیل و نه عربستان سعودی خواهان برهم خوردن این توافق نیستند.


کانسرتیوم نیوز افزود: خصومت دولت ترامپ در قبال نقش منطقه ای ایران با موارد که دولت اوباما هم در طول این سال ها بیان می کرد، فرقی نمی کند. باید گفت از بیل کلینتون که شروع کنیم تمامی روسای جمهور آمریکا بدون ارائه مدرکی ایران را بزرگ ترین حامی تروریسم خوانده و این نشان میدهد که روسای جمهور مختلف آمریکا سیاست واحدی را در قبال ایران دنبال می کنند.


این وب سایت در ادامه نوشت: با وجود تهدیدات تیم ترامپ در مورد برجام، او تصمیم گرفته است که این توافق را پاره نکند و حتی توطئه ای را علیه آن به راه نیندازد. تیم ترامپ حتی درک کرده است که نه اسرائیل و نه عربستان سعودی خواهان برهم خوردن این توافق نیستند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط