كره شمالی برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده شده است

مركز "نورث ۳۸" ویژه تحقیق درباره كره شمالی اعلام كرد كه تصاویر ماهواره ای روز چهارشنبه نشان می دهد كه سایت آزمایش هسته ای "پانگی-ری" در شمال كره شمالی برای اجرای یك آزمایش جدید "آماده" شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان مرکز "نورث 38" در تحلیل تصاویر جدید گفتند: سایت بانگی-ری "مهیا و آماده است".



آنها افزودند: "تصاویر ماهواره‌ای "فعالیت پیگیری را در اطراف ورودی شمالی و فعالیت های جدیدی را در منطقه اداری اصلی و برخی پرسنل در نزدیک مرکز فرماندهی نشان می دهد".



برپایه این گزارش، رادیوی صدای آمریکا نیز به نوبه خود به نقل از شمار زیادی از مسئولان آمریکایی که نام آنها را ذکر نکرد، گفت: کره شمالی "به نظر می رسد که یک بمب هسته ای را در تونلی قرار داده است".



کره شمالی تا امروز پنج آزمایش هسته‌ای در زیر زمین اجرا کرده است که دو مورد آن در سال 2016 میلادی بود.



در ژانویه گذشته، کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی پلوتونیوم کافی برای تولید 10 بمب هسته ای و توان تولید سلاح ها با استفاده از اورانیوم با غنای بالا را دارد.



شمار زیادی از کارشناسان احتمال می دهند که چه بسا کره شمالی خود را برای ششمین آزمایش هسته ای در روز شنبه همزمان با جشن 105 سالگی تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی آماده می کند.

۱۳۹۶/۱/۲۴

اخبار مرتبط