زاینده رود تا اواسط خردادماه جاری است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب زاینده رود برای ادامه كشت در منطقه شرق اصفهان تا اواسط خرداد ماه سال جاری است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب زاینده رود برای ادامه کشت در منطقه شرق اصفهان تا اواسط خرداد ماه سال جاری است.

علی بصیرپور با بیان اینکه متاسفانه میزان بارش‌ها در استان اصفهان پایین‌تر از میانگین بوده است، اظهار کرد: در سرشاخه‌های چلگرد میزان بارش‌ها نزدیک به میانگین بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سرچشمه‌های زاینده رود بارش‌ها به میزان میانگین بلند مدت بوده است، افزود: بارش‌ها در حدود 1200 میلی متر است، در حالی که میانگین تا این زمان از سال مقدار جزئی از این رقم بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: برای تامین آب کشاورزان برنامه‌ای از طرف شرکت مدیریت منابع آب تنظیم شده است که با توجه به آورده سطح زاینده رود این برنامه ماهانه کنترل می‌شود تا در صورت نیاز اصلاح شود.

بصیرپور با اشاره به جاری بودن زاینده رود تا اواسط خردادماه اضافه کرد: در حال حاضر طبق برنامه‌ آب برای شرق اصفهان رها سازی شده است و کشاورزان ادامه آبیاری کشت غلات را انجام می‌دهند.

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط