مسكو اتهامات غرب را در مورد سوریه نپذیرفت

به گزارش نما - ایرنا نوشت: یک مقام شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: مسکو اطلاعات ارائه شده دولت سوریه مبنی بر انهدام انبار شیمیایی داعش در دیرالزور در عملیات ائتلاف آمریکایی را قبول دارد و اتهام غرب به دمشق مبنی بر بمباران شیمیایی خان شیخون را رد می کند.

روزنامه ایزوستیا امروز (یکشنبه) با اعلام این موضع نوشت: هواپیماهای ائتلاف آمریکایی انبار مهمات شیمیایی گروه تروریستی داعش را در شهر دیرالزور در شرق سوریه مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن بیش از 100 نفر از جمله شماری از تروریست ها و نیز ساکنان محلی کشته شدند.

یک مقام وزارت دفاع سوریه در تماس با روزنامه روسی، حمله هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به انبار شیمیایی داعش و کشته شدن شمار زیادی را در این عملیات تائید کرد.

ایزوستیا به نقل از سمیر سلیمان رئیس اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع سوریه نوشت: در این حمله انبار مهمات شیمیایی گروه تروریستی داعش کامل منهدم شد.

وی افزود: این حمله چهار روز پیش رخ داد و محل تجمع تروریست ها که بیشتر مزدوران خارجی بودند بمباران شد.
روزنامه روسی نیز نوشت: ساکنان دیرالزور صدای انفجاری قوی از روستایی نزدیک شهر را شنیدند و بلافاصله نیز دود سفید و زرد رنگ منطقه را فرا گرفت.

ایزوستیا افزود: این شواهد بار دیگر وجود تسلیحات شیمیایی در انبارهای داعش و جبهه النصره را اثبات می کند که این دو گروه تروریستی با همکاری یکدیگر مواد سمی دریافتی از عراق و ترکیه را تبادل می کنند.

سمیر سلیمان نیز به ایزوستیا گفت: تروریست ها از مواد شیمیایی و سمی استفاده می کنند تا با اعمال تحریک آمیز شرایط برای حمله خارجی به سوریه فراهم کنند.
در همین حال برخی رسانه های روسی ازجمله ایتارتاس نوشتند که وزارت دفاع روسیه با وجود تائید وقوع انفجار شدید، بمباران انبار شیمیایی داعش در دیرالزور توسط هواپیماهای ائتلاف آمریکایی را تایید یا تکذیب نکرده و برای کسب اطلاعات نیز پهپادهای روسی به محل اعزام شده اند.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط