موگرینی: پایان دادن به جنگ سوریه بخش ضروری گفت‌وگوهای ما در مسكو است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا كه امروز قرار است با وزیر خارجه روسیه در مسكو دیدار كند اعلام كرد كه «پایان دادن به جنگ سوریه بخش ضروری گفت‌وگوهای ما در مسكو است».

به گزارش نما به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، «پایان دادن به جنگ سوریه و حمایت از آینده دموکراتیک صلح‌آمیز برای این کشور بخش ضروری گفت‌وگوهای ما در مسکو خواهد بود.

طبق اعلام منابع خبری موگرینی در نخستین سفر رسمی خود به روسیه، آن هم درست در زمانی که تنش‌ها میان مسکو و اتحادیه اروپا بسیار شدید شده است، امروز 24 آوریل (4 اردیبهشت ماه) با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران، سوریه، لیبی، اوکراین و روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، موگرینی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» تأکید کرد، «اتحادیه اروپا از تحقیقات سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در خان شیخون سوریه حمایت می‌کند».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به روابط روسیه و اتحادیه اروپا پرداخت و گفت: «بازگشت به روابط بهتر میان روسیه و اتحادیه اروپا ممکن است اما این موضوع به رفع درگیری‌ها در شرق اوکراین بستگی دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «کانال‌های ارتباطی میان روسیه و اتحادیه اروپا همواره باز خواهد ماند».

موگرینی همچنین تأکید کرد: «تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به نوبه خود سیاست ما در قبال این کشور نیست و به صورت موضوعی به الحاق کریمه به روسیه و درگیری‌ها در شرق اوکراین مربوط می‌شود.»

۱۳۹۶/۲/۴

اخبار مرتبط