میرسلیم:‌موظفیم لیست اموال خود را به قوه قضائیه بدهیم

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این دولت برنامه‌ای برای اعتلای كشور دارد و شرط گزینش نیروهایش را هم شایسته سالاری قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین مصطفی میرسلیم در گفت‌وگوی ضبط شده‌ای که شامگاه دوشنبه از شبکه خبر پخش شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای کابینه شما چه کسانی هستید، گفت: هیات دولت ما را ۸۰ میلیون ایرانی تشکیل خواهند داد.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*دولت ما دولت مردم است، این دولت برنامه‌ای برای اعتلای کشور دارد و شرط گزینش نیروهایش را هم شایسته سالاری قرار داده است.

*متوسط سنی هیات دولت نباید بیش از 50 سال باشد، شایستگی، دانش، تجربه شرط اصلی برای حضور در کابینه است.

*صرفا خويشاوندي و هم حزبي بودن ملاك انتخاب مسئولان نخواهد بود بلكه شايستگي افراد مهم است

*ما موظفیم دارایی‌های خود را به قوه قضائیه اعلام کنیم و من حتی زودتر هم آمادگی این امر را انجام دهم

*داشتن گوش شنوا براي انتقادات منصفانه نعمت است

* ریشه اختلافات در نفسانیات است. اگر اختلافی بین سران قوا شکل بگیرد با برگزاری جلسات مشترک این اختلافات قابل حل خواهد بود اگر هم حل نشد رهبری انقلاب فصل‌الخطاب خواهد بود.

* کار کردن با منتقدان بسیار اهمیت دارد و گوش شنوا برای انتقاد سازنده یک ارزش است. خود من و وزرایم باید آمادگی داشته باشیم در مورد عملکردشان، انتقادات مشوقانه را شنوا باشم. اقلیت سیاسی برای من جایگاه ارزشمندی دارد و با سرکوب اقلیت موفقیتی به دست نمی‌آید.

* حاشیه‌ها ناشی از خودخواهی و بی‌توجهی به قانون است. اگر همه به قانون پایبند باشیم ایجاد حاشیه دلیلی ندارد.

* من و وزرایم به اعلام دارایی‌های خود پایبند خواهیم بود و حتی من زودتر آمادگی دارم که حقوق و دارایی‌هایم را اعلام کنم. کسی که وارد قدرت می‌شود نباید برای خود کیسه بدوزد.

* ما به توانایی‌های مردم تکیه می‌کنیم اما اگر جایی احساس کنیم می‌توانیم از تجربیات و علم دیگران به دستاوردهای بهتری برسیم از آن تجربیات دریغ نمی‌کنیم اما نه به قیمت وابستگی به دیگران. اقتدار ما در هر حال باید حفظ شود.

* ما با تمام کشورهایی که رفتار ظالمانه‌ای نداشته باشند ارتباط برقرار می‌کنیم زیرا جمهوری اسلامی نمی‌تواند با ظلم سر سازش داشته باشد. با رژیم صهیونیستی بر همین اساس نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم اما با همسایه‌های خود و سپس سایر کشورهای اسلامی به صورت صلح‌آمیز زندگی می‌کنیم و با سایر کشورها هم تعامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری خواهیم داشت.

* تا زمانی که توطئه‌ها ادامه داشته باشد ما خط مقاومت را محکم نگه می‌داریم، افتخار می‌کنیم که در محور مقاومت در برابر استکبار مشارکت داریم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

*راهکار مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا رسوا کردن این کشور است و از طریق کشورهای دوست، همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه و در صحنه بین‌المللی آمریکایی‌ها را رسوا خواهیم کرد.

* {در مورد اینکه امام (ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این کشور شیطان بزرگ است} امام(ره) چه وصف خوبی کرده است. تا زمانی که شیطنت آمریکا وجود داشته باشد ما این شعار را خواهیم داشت و کوتاه نمی‌آییم. دولت آمریکا باید آدم شود.

* ما در برجام بیشتر از آنچه لازم بود به تعهدات خود عمل کردیم اما آمریکا تحریم‌ها را بیشتر کرد و اروپا هم از آمریکا ترسیده است. طرف مقابل قرارداد به تعهدات خود عمل نکرده و ما هم باید در تمام مراجع بین‌المللی کوشش کنیم. حق خود را بگیریم البته نباید معطل برجام بمانیم. ما با اتکا به توانایی‌های داخل کشور باید فعالیت خود را ادامه دهیم.

۱۳۹۶/۲/۱۹

اخبار مرتبط