دستور لاریجانی برای بررسی حضور وزیر آموزش و پرورش در یك شركت خصوصی

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور كارمندان دولتی در شركت های خصوصی را مغایر قانون اساسی عنوان كرد و مجلس به كیمیسیون اصل نود ماموریت داد حضور وزیر آموزش و پرورش در یك شركت خصوصی را بررسی كند.

به گزارش نما, علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود اعیاد شعبانیه گفت و اظهار کرد: انتظار در مکتب اهل بیت جزو بهترین عبادات محسوب می شود. انتظار جهت دار و رو به پیشرفت بودن تفکر مسلمانان را تامین می کند به طوری که هیچ مسلمانی به ناامیدی دچار نشود. همه فرق اسلامی در موضوع ظهور امام زمان متفق القول هستند و اختصاص به مسلمانان ندارد.

به گزارش نامه نیوز وی گفت: ملاحظه می کنید این وعده الهی که منجی عالم بشریت جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد زندگی دنیا را از نیست انگاری نجات می دهد و در ادعیه دعا برای امام زمان جایگاه بالایی دارد.

رئیس مجلس تاکید کرد: امیدواریم خداوند مسلمانان و ملت عزیز ما را موفق به ادراک حقیقت ظهور کند و از شر دشمنان اسلام حفظ کند که این روزها شاهد هستید که از درون و بیرون به حیثیت و آبرو و ستون های عالم اسلام هجوم آورده اند. تروریست ها زمینه ساز شده اند و فضا و مجال برای استکبار و صهیونیست فراهم کرده اند تا علیه مسلمانان توطئه کنند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه متاسفانه در این دام قرار گرفته و عامل تفرقه و ماجراجویی های منطقه شده اند. سخنان اخیر مسئولان سعودی گرچه آنقدر سخیف و بی‌مقدار است که نیاز به پاسخ ندارد اما حکایت از تلاش های استکبار برای مسئله سازی برای منطقه دارد که این کشورهای کژاندیش را مفتخر به تفرقه افکنی بیشتر کنند و همینطور برخی اظهارت بی پایه مسئولان آمریکایی در موضوع هسته ای همه و همه موید نگاه رهبری معظم است که بارها تاکید فرمودند با انتخابات و حضور موثر و جدی مردم این توطئه ها از بین می رود.

لاریجانی گفت: این یک واقعیت روشن است که ایران در پناه رهبری هوشمند و ملتی متحد و در صحنه از انواع توطئه ها رسته است و در آینده نیز چنین است. امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز ملت ایران با حضور یکپارچه خود در برابر این توطئه ها عزت و سربلندی ملی را تامین کنند. از همه همکاران که در هیات های نظارت تلاش کردند انتخابات شوراها به قاعده در مسیر خود قرار گیرد تشکر می کنم.

رئیس مجلس سپس موضوع سخن را عوض کرد و گفت: حادثه دردآور معدن در استان گلستان همه ملت را عزادار کرد. از تلاش های همه مسئولان ملی و استانی که در جهت کمک به کارگران گرامی تلاش کردند تشکر می کنم. از همکار گرامی آقای ابراهیمی و کمیسیون صنایع که از لحظات اولیه حادثه هیاتی را برای بررسی اعزام کردند تشکر می کنم و لازم است کمیسیون صنایع بررسی همه جانبه در این موضوع و تخلفات صورت گرفته انجام دهد و روشن کند چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته و کارگران عزیز اینگونه در معرض خطر قرار گرفته اند. نظارت دستگاه های ملی و محلی چرا به موقع عمل نکرده اند؟ این گزارش هم برای روشن شدن ابعاد حادثه و سهم متخلفین مهم است و هم برای آینده کارگران معادن و رعایت ضوابط ایمنی آنها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از کمیسیون صنایع مجددا می خواهم با دقت لازم در اسرع وقت گزارش خود را به مجلس ارائه کند و از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه علو درجات را آرزومندیم و به خانواده آنها تسلیت می گوییم.

لاریجانی در ادامه از سند 2030 گفت: لازم است کمیسیون آموزش رسیدگی و بررسی جدی کند که اولا نظرات رهبری معظم در اسرع وقت تحقق یابد و ثانیا مشخص شود چرا این مسیر طی شد و نظرات کمیسیون اخذ نشد و نتیجه را به مجلس گزارش کنند. مخصوصا با توجه به برنامه ششم که وزارت آموزش و پرورش صرفا موظف به اجرای سند تحول است به دقت به این موضوع رسیدگی جدی شود.

رئیس مجلس در پایان درباره برخی موضوعات مطرح شده درباره دانش آشتیانی سخن گفت: درباره وزیر آموزش و پروش و مطالب معاول اول و سخنگوی قوه قضائیه که از شرکتی سخن گفتند که ایشان در هیات مدیره آن است. با توجه به نص صریح اصل 141 قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت های خصوصی منع می کند لازم است کمیسیون اصل نود در اسرع وقت رسیدگی کند، وزیر محترم و مسئولان قوه قضائیه دعوت شوند و مطلب روشن شود که چناچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته است نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

۱۳۹۶/۲/۱۹

اخبار مرتبط