پاسخ محكم فدراسیون فوتبال به پرسپولیس

كمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای در خصوص باشگاه‌هایی كه دارای پرونده‌های قضایی منجر به اتخاذ تصمیم در مراجع بین المللی هستند، صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، با تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ 95/12/24 با اختیارت حاصله از اساسنامه این فدراسیون مبنی بر اینکه کلیه باشگاه‌هایی که دارای پرونده های قضائی منجر به اتخاذ تصمیم در مراجع بین المللی نظیر فدراسیون جهانی فوتبال و دیوان بین‌المللی داوری برای ورزش و غیره هستند تا تسویه حساب نهایی یا مختومه شده پرونده‌ها، اجازه ثبت قرارداد با اشخاص خارجی جدید را نخواهند داشت و مطابق اساسنامه فدراسیون، تمام باشگاه‌ها و بازیکنان متعهد به تمکین و اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات فدارسیون هستند.

این مصوبه از سوی دبیرکل فدارسیون به سازمان لیگ و تمام هیئت‌ها نیز ابلاغ شده است لذا بدون اخذ مجوز از کمیته تعیین وضعیت و سایر نهادهای ذیربط، هیچ قراردادی در فدارسیون فوتبال به ثبت نخواهد رسید.

بر همین اساس باشگاه‌های محروم، بدون هیچ استثنایی، تنها با مختومه کردن پرونده‌های خود می‌توانند نسبت به ثبت قراردادها با اشخاص جدید خارجی اقدام کنند و بدیهی است که مسئولیت و جبران خسارت ناشی از هر گونه اقدام مغایر این مصوبه نظیر انعقاد قرارداد در شرایطی که مجاز به آن نیستند، بر عهده اشخاص اقدام کننده و قابل رسیدگی در رکن قضایی فدراسیون است.

از آنجایی که این مصوبه در راستای اصلاح وضعیت حقوقی و قضایی باشگاه‌ها و نیز وضعیت حقوقی فدراسیون فوتبال ایران نزد فدراسیون جهانی فوتبال و سایر مراجع بین المللی و جلوگیری از محرومیت‌های احتمالی بین المللی بعدی تصویب شده است و در نهایت اجرای آن به تمام ارکان فوتبال ایران خواهد رسید.

ضمن تشکر از باشگاه‌هایی که اقدام به مختومه کردن پرونده‌های بین‌المللی خود داشته‌اند و در این راستا حرکت کردند، از سایر باشگاه‌ها نیز انتظار دارد تا در جهت مختومه کردن تمام پرونده‌های بین المللی و نیز اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و مصوبات فدارسیون فوتبال قدم بردارند.

به گزارش تسنیم، طبق مصوبه فدراسیون فوتبال، تیم‌هایی که در مجامع بین‌المللی پرونده دارند، نمی‌توانند بازیکن خارجی بگیرند. سرپرست باشگاه پرسپولیس صبح امروز به انتقاد از این مصوبه پرداخته بود که فدراسیون فوتبال نیز به نوعی جواب اظهارات طاهری را داد.

۱۳۹۶/۲/۱۹

اخبار مرتبط