استقبال ایران از پیوستن چین به نشست آستانه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با استقبال از پیوستن چین به نشست آستانه، حضور فعال این كشور در فرآیندهای سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را بسیار مثبت ارزیابی كرد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای شرکت و سخنرانی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه به سر می‌برد در سومین ملاقات دوجانبه خود صبح امروز (چهارشنبه) با رئیس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین و مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریابان علی شمخانی در این ملاقات، پدیده تروریسم را تهدید شکننده صلح و امنیت بین‌المللی عنوان کرد و اظهار داشت:در حالی که ائتلاف ضد تروریسم هم‌پیمانان سوریه، موفقیت‌های قابل توجهی در عرصه‌های میدانی و سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه به دست آورده است، دولت آمریکا با بهانه جویی و دروغ پردازی در مورد حمله شیمیایی به خان شیخون عملا به دفاع از جریان تروریسم تکفیری درسوریه اقدام کرده است.

شمخانی با استقبال از پیوستن چین به نشست آستانه، حضور فعال این کشور در فرآیندهای سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

منگ جیان ژو به عنوان عالی‌ترین مقام امنیت ملی چین در این ملاقات با ابراز نگرانی از اقدامات یکجانبه آمریکا در منطقه، قرارداد تسلیحاتی اخیر بین آمریکا و عربستان سعودی را بر هم زننده امنیت منطقه‌ای و مخل صلح و ثبات عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اظهار داشت: بازگشت صلح و ثبات به سوریه لازمه آرامش پایدار در منطقه خاورمیانه است.

وی با ابراز نگرانی از عزیمت برخی عناصر تروریست از سوریه به چین، از پیشنهاد ایران برای پیوستن چین به نشست آستانه استقبال کرد.

مقام چینی با دعوت مجدد از دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به چین آمادگی این کشور برای تبادل اطلاعات و رایزنی مستمر مقامات امنیتی دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم را اعلام کرد.

۱۳۹۶/۳/۳

اخبار مرتبط