پلیس مالزی 6 مظنون مرتبط با داعش را دستگیر كرد

پلیس مالزی 6 مرد مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش را كه در چند ایالت فعالیت می كردند، دستگیر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پلیس مالزی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد این 6 فرد مرتبط با داعش از 23 تا 26 مه (2 تا 5 خرداد) در 4 ایالت کلانتان، سلانگور، پراک و کداح بازداشت شدند.
این افراد توسط واحد ویژه مبارزه با تروریسم 'بوکیت امان' پلیس ملی مالزی بازداشت شده اند.
براساس بیانیه 'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس ملی مالزی، در میان دستگیرشدگان، 'محمد مصطفی عارف جنیدی' یک چوپان در ایالت کلانتان است. وی متهم به قاچاق اسلحه از جنوب تایلند برای تروریست ها در مالزی است و خود را تسلیم پلیس کرده است.
پلیس مالزی همچنین دو برادر 23 و 29 ساله را در ایالت پراک به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد که یکی معلم مذهبی و دیگری تاجر است. اتهام این دو حمایت از فعالیت های داعش در سوریه و ارتباط با 'محمد فودهیل عمر' است.
مقامات بر این باورند که 'محمد فودهیل عمر' دستور حمله گرگ های تنها را در صباح در ماه اوت گذشته صادر کرده است.
مظنون چهارم یکی نیروی 54 ساله بازنشسته ارتش مالزی است که در ایالت کداح بازداشت شد.
پلیس اعتقاد دارد وی 20 هزار رینگیت (چهار هزار و 600 دلار) به تروریست ها در سوریه از طریق معاملات متعدد کمک کرده است.
خالد ابوبکر اعلام کرد که 'عفیف صفوان عزالدین' یکی از پسران این بازنشسته ارتش به داعش در سوریه پیوسته است.
پلیس مالزی همچنین بازداشتی دیگر مرتبط با داعش را یک مامور کنترل کیفیت در یک شرکت خصوصی اعلام کرد که کار خود را از دست داده است.
واحد مقابله با تروریسم مالزی فروردین ماه نیز 9 شهروند این کشور از جمله معلم مدرسه، مامور امنیتی و مالک کلینیک دامپزشکی را به اتهام نقش داشتن در فعالیت های مرتبط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده بود.
پلیس مالزی از سال 2013 تاکنون 300 تروریست را دستگیر کرده که 141 نفر از آنها در دادگاه محاکمه شده اند و 43 نفر از افراد محاکمه شده با استناد به قانون پیشگیری از جرم و 23 نفر دیگر براساس قانون پیشگیری از تروریسم محکوم و سایرین نیز آزاده شده اند.
براساس برخی آمارها 95 مالزیایی تاکنون به گروه داعش در سوریه پیوسته اند که از این تعداد 30 نفر کشته و 8 نفر دیگر نیز پس از ورود به مالزی بازداشت شده اند.
'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی اخیرا اعلام کرد حدود 50 مالزیایی که با سفر به سوریه به گروه تروریستی داعش پیوسته اند در حال برنامه ریزی برای بازگشت به خانه هستند.

۱۳۹۶/۳/۶

اخبار مرتبط