افزایش دما و وزش باد شدید در كشور

مدیركل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دما در كشور از وزش باد شدید در شرق طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دما در کشور از وزش باد شدید در شرق طی سه روز آینده خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به اینکه بررسی آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده برقراری جوی نسبتا آرام تا پایان هفته همراه با روند افزایش دما در کشور است، اظهار کرد: تنها در روزهای شنبه در برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز گاهی شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد خواهیم بود که این ناپایداری‌ها در روز یکشنبه(۱۴ خرداد) ضعیف‌تر و تنها به بخشهایی از شمال شرق کشور و ارتفاعات مرکزی البرز محدود می‌شود.

وی افزود: طی یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج است و در روز یکشنبه از ارتفاع امواج و شدت وزش باد بطور نسبی کاسته خواهد شد. روز دوشنبه (۱۵ خرداد) تنها در ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز گاهی ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز یکشنبه صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

۱۳۹۶/۳/۱۳

اخبار مرتبط