واكنش وزیر خارجه تركیه به تحولات قطر

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه ترکیه گفت: از وضعیت به وجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی متاسفیم و از همه تلاش ها برای عادی سازی روابط قطر با این کشورها حمایت می کنیم.

مولود چاووش اوغلو روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با زیگمار گابریل همتای آلمانی اش در آنکارا در واکنش به قطع رابطه برخی کشورهای عربی با قطر، این کشورها را به گفت و گو برای حل مسائل پیش آمده دعوت کرد.

وی با بیان این که این رویداد ترکیه را نیز ناراحت کرده است، افزود: ترکیه خواستار ثبات منطقه و خلیج(فارس) است و برای حل مساله به وجود آمده هر اقدامی که لازم باشد، انجام خواهد داد.

وی اظهار کرد: ممکن است در روابط دوجانبه کشورها مشکلات و اختلاف نظرهایی پیش بیاید، اما تحت هر شرایطی باید گفت و گو بین طرفین برای دستیابی به راهکارهای مسالمت آمیز ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، امروز کشورهای عربستان، مصر، امارات، بحرین، لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماسی خود را با قطر قطع کردند.
همچنین عربستان با بستن همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر، عبور از خاک، آسمان و آب های منطقه ای خود را برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام کرد.

بحرین نیز در کنار امارات و عربستان، ضمن بستن مرزهای هوایی و دریایی خود با قطر، دیپلمات های قطری را از کشورش اخراج کرده و از آنها خواست ظرف 48 ساعت خاک بحرین را ترک کنند.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط