میزان دقیق افزایش‌ نرخ كرایه ها، مشخص نیست

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی كه پیش از این اعلام شد كه شورای حل اختلاف با افزایش ۱۰ درصدی كرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی موافقت كرده، اما هنوز رقم دقیق افزایش‌ها به شورای شهر ابلاغ نشده است.

به گزارش نما به نقل از میزان: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که پیش از این اعلام شد که شورای حل اختلاف با افزایش ۱۰ درصدی کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی موافقت کرده، اما هنوز رقم دقیق افزایش‌ها به شورای شهر ابلاغ نشده است.

ابوالفضل قناعتی گفت: لایحه افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی پس از مخالفت فرمانداری به وزارت کشور ارسال شد، اما از آن زمان تاکنون اتفاقی در رابطه با افزایش‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: پس از ارسال لایحه افزایش کرایه‌ها از سوی شهرداری به فرمانداری، این نهاد به مدت ۱۵ روز زمان داشت که با این لایحه مخالفت کند و این کار نیز صورت گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به مهت ۲۰ روزه شورای حل اختلاف برای
رسیدگی به موضوع اختلاف فرمانداری و شهرداری بر سر افزایش کرایه‌ها تصریح کرد: شورای حل اختلاف از روز ۳۰ فروردین ماه به مدت ۲۰ روز کاری فرصت داشت که نظر قطعی خود را اعلام کند.

قناعتی ادامه داد: اگر چه پیش از این مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که شورای حل اختلاف با افزایش ۱۰ درصدی کرایه‌ها در سال ۹۶ موافقت کرده است، اما هنوز این موضوع به طور کتبی به شورای شهر تهران اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه " شورای شهر منتظر اعلام نظر قطعی شورای حل اختلاف است" خاطرنشان کرد: به این خاطر که موضوع موافقت شورای حل اختلاف با افزایش ۱۰ درصدی کرایه‌ها به شورای شهر و شهرداری اعلام نشده، نمی‌توانیم به طور قطع اعلام کنیم که با افزایش‌ها و میزان آن موافقت شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قادر نبودن شهرداری به اختصاص امتیازهای ویژه به رانندگان تاکسی تصریح کرد: شهرداری به دلیل کمبود اعتبار قادر نیست امتیازات خاصی را به رانندگان تاکسی اختصاص دهد و همین موضوع نیز سبب شده به دلیل افزایش نیافتن کرایه ها، فشار زیادی به شهرداری وارد شود.

۱۳۹۶/۳/۲۲

اخبار مرتبط