شرایط مریخ در جنوب لهستان آزمایش می‌شود

گروهی از محققان تحت حمایت سازمان ملل قصد دارند در یك شبیه‌سازی، شرایطی مشابه مریخ را در جنوب لهستان تجربه كنند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، شش فضانورد قرار است از 31 ژوئیه به مدت دو هفته در این کمپ مجازی که "مارس"(مخفف ایستگاه ماژولی مطالعات مریخی) نام دارد، زندگی کنند.

در این کمپ مجازی زندگی در ماه و مریخ شبیه‌سازی خواهد شد و شش فضانورد داوطلب برای شبیه‌سازی شرایط زندگی در محیط‌های خارج از زمین تمرین می‌کنند.

"مینا تاکلا"(Mina Takla) سخنگوی این برنامه گفت: این ماموریت یکی از ماموریت‌های جامع "شبیه‌سازی زندگی در فضا" در اروپا است.

این ماموریت تحت حمایت سازمان مطالعات فضایی سازمان ملل متحد، همچنین آژانس فضایی اروپا و چندین سازمان فضایی دیگر انجام می‌شود.

محیط اصلی این کمپ یک فضای سرپوشیده چهارراه مانند است که در یک منطقه روستایی در جنوب لهستان واقع شده است.

این کمپ مجازی به وسیله یک معمار انگلیسی به نام "اسکات پورتر"(Scott Porter) طراحی شده است که محل تقاطع مرکزی آن محل فرماندهی بوده و هر یک از بازوهای آن به مجموعه‌ای از فعالیت‌های تحقیقاتی و عملیاتی اختصاص دارد.

یک بازو به تحقیقات علمی، دیگری به بخش شخصی و باشگاه ورزشی، بازوی بعدی انبار و سیستمها و بازوی چهارم به فضای هواساز اختصاص دارد.

پیش از این نیز ماموریت‌های اینچنینی در جهان انجام شده است برای مثال چند سال پیش در هاوایی آمریکا یک ماموریت 520 روزه با هزینه 15 میلیون دلار برای شبیه‌سازی زندگی در مریخ انجام شده بود.

۱۳۹۶/۴/۲۰

اخبار مرتبط