جزییات جلسه محاكمه دو متهم پرونده فساد نفتی

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی برگزار شد.

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه رسیدگی گفت: در این جلسه به اتهامات متهمان شبکه سازمان یافته اخلالگران در نظام اقتصادی، فساد مالی، کلاهبردای از شرکت نفت، شرکای بابک زنجانی آقایان مهدی شمس و حمید فلاح هروی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت علنی در حال تشکیل است و نماینده دادستان، متهمان و وکلای آنها، وکلای شرکت نفت و اچ کی و وکلای بانک مرکزی و نماینده حقوقی تامین اجتماعی در جلسه دادگاه حاضر هستند.

قاضی مقیسه خاطرنشان کرد: حسب کیفرخواست صادره از سوی دادستان و قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، اتهامات حمید فلاح هروی افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور به طور کلان با علم به ضرر زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و مشارکت برای ارتکاب جعل، کلاهبرداری و پولشویی است.

قاضی مقیسه پس از قرائت عناوین اتهامی حمید فلاح هروی او را به جایگاه دعوت کرد و گفت: دفاعیات شما را استماع می کنیم، به حاشیه نروید و در موضوع صحبت کنید.

متهم ردیف سوم پس از حضور در جایگاه عنوان کرد: می خواهم قبل از اینکه شروع کنم وکیلم دو تا سه دقیقه صحبت کنند.

قاضی گفت: چه صحبتی؟ شما دفاع کنید، اتهامات شما را خواندم.

متهم ردیف سوم گفت: در جلسات قبل در مورد تفاهمنامه امضاء شده با بانک ملت گفتم در فروش سهام بانک FIIB هیچ سمتی نداشتم. هیچ صورت جلسه‌ای را امضاء نکردم؛ اگر در فروش تاثیرگذار بودم در خرید هم باید تاثیرگذار می بودم. در بند یک آمده که ایشان 84 میلیون سود کرده است. بر اساس برگه‌ها آقای زنجانی به من می گوید ده میلیون یورو سود کرده‌ام، اگر تاثیرگذار بودم آقای زنجانی به من چنین دروغی می‌گفت.

متهم ردیف سوم با نشان دادن سندی که زنجانی به او داده بود، گفت: زنجانی به من گفته 10 میلیون یورو سود کرده ام من به ایشان گفتم طبق محاسبات من 11 میلیون سود می شود؛ در نتیجه اگر من می دانستم 84 میلیون یورو بوده، آیا به ایشان نمی گفتم؟

در میان اظهارات متهم ردیف سوم قاضی خطاب به متهم گفت: اگر بدهی ها را پرداخت نکنید روزی می رسد که در ملاءعام محاکمه شوید.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط