تشكیل جلسه غیرعلنی درباره وضعیت اقتصادی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی كشور شد.

به گزارش نما به نقل از برنا، هادی قوامی در اخطاری مستند به اصل ۴۳ قانون اساسی با تاکید بر ضرورت توجه به حمایت از تولید داخل، کاهش واردات و افزایش صادرات اظهار داشت: متاسفانه آمار نیمه اول سال ۹۶ حکایت از این دارد که واردات حداقل ۲۵ درصد رشد و صادرات ۱۰ درصد کاهش داشته است و این منفی شدن تراز تجاری خلاف سیاست سال است.

وی افزود: با توجه به اینکه بعد از برجام بحث بر سر گشایش ال سی و تبادلات تجاری بود، الان می بینیم که این مبادلات منحصر به چند بانکی است که پول‌های نفت در آنجا متمرکز می شود. این موضوع شرایط اقتصادی را سخت می کند و نرخ بیکاری هم بالا است، لذا از هیئت رئیسه درخواست دارم دستور دهند جلسه غیرعلنی با حضور وزرای اقتصادی برگزار شود و ترتیبی بدهیم که نیمه دوم سال ۹۶ صادرات افزایش و واردات کاهش یابد تا شاهد بی ثباتی در بازار ارز نباشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتصادی به همین شکل ادامه یابد، هم آمار بیکاری افزایش می یابد و درآمدهای ارزی با محدودیت مواجه خواهد شد و شاهد تلاطم در بازار ارز خواهیم بود که باعث می شود زحمات دولت و مجلس از بین برود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: ما کارخانه هایی داریم که در ۶ ماه اول برنامه‌ای برای تولید ندارند زیرا وزارت صنعت از چین و کشورهای دیگر کالا می خرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: دولت تازه مستقر شده و بهتر است دو سه ماه فرصت بدهیم تا ببینیم چه عملکردی در این زمینه خواهد داشت. چراکه شاید در حال حاضر این گزارش به موقع نباشد و بهتر است فرصت بدهیم تا مشکلات حل شود اما اگر نیاز باشد از دولت دعوت خواهیم کرد.

۱۳۹۶/۷/۲

اخبار مرتبط