همه پرسی كردستان عراق ایجاد یك تنش و بحران طولانی مدت در منطقه است

دستیارویژه و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا گفت : همه پرسی كه اكنون در شمال عراق در حال انجام است یك سیاست ایجاد تنش و بحران به صورت طولانی مدت در منطقه است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه یادواره شهدای دانشگاه خوارزمی و شهید مدافع حرم محسن حججی که در دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی واقع در کرج برگزار شد، افزود: حتی اگر این همه پرسی هم جواب دهد، 50 درصد قضیه تمام شده است و قطعا دولت مرکزی عراق، پارلمان و نیروهای مسلح عراق با آن برخورد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه ترکیه از جمله کشورهایی است که با این موضوع برخورد خواهد کرد ،اظهار داشت: ترکیه بیشترین هم استانی ها در شرق و غرب کشور خود را با کردستان عراق دارد و بیش از 20 میلیون کرد در ترکیه زندگی می کنند و در صورت موافقت با جداسازی کردستان عراق، نیروهای مسلح ترکیه جواب می دهند.
وی به مواضع ایران در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: ایران هم اکنون راه هوایی خود را با این منطقه را بسته شده ولی امیدواریم 4 کشور همسایه مرزهای زمینی خود با عراق ببندند.
رحیم صفوی ادامه داد که تصورم این است که پس از شکست داعش در سوریه و عراق این توطئه جدید صهیونیست ها و آمریکایی ها برای ایجاد یک جنگ طولانی مدت در منطقه است و در این جنگ بیش از همه ، مردم کرد عراق متضرر خواهند شد.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با نهایت قدرت ایستاده است و به کردهای عراق می گوییم که بیش از 50 سال است که از شما حمایت کرده ایم که این حمایت از زمان قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب است ولیکن این را نوعی خیانت به ملت کرد عراق می شناسیم؛خیانت شخصی که می خواهد خود را به عنوان رهبر یا رئیس جمهور یک کشوری که هنوز معلوم نیست معرفی کند.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار امیدواری کرد که مردم کرد عراق و منطقه به هوش بیایند و 4 دولت ترکیه، ایران، عراق و سوریه و همچنین کسانی که دلسوز منطقه و به دنبال امنیت پایدار هستند با یک اقدام عملی با این توطئه جدید صهیونیست ها مقابله کنند.
وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا و تاثیر آن در اراده ملت ایران، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل مرکزی برای ایجاد، نگهداری و حفظ صلح جهانی است و این گونه سخن گفتن برای نابودی یک کشور و ملتی مثل کره یا اینگونه مواضع دروغ گویانه نسبت به ایران قابل قبول نیست.
وی گفت: خانم کلینتون رسما اعلام کرده بود که داعش را ما ایجاد کردیم و خانم رایس گفته بود که به دنبال خاورمیانه جدید هستیم و مفهوم این ها بود که به دنبال تجزیه این کشورها هستند ،حالا ترامپ بگوید ما حامی تروریست هستیم ولی چه کسی از اندیشمندان یا مردم عادی آمریکا می دانند این آمریکا بود که گروه تروریستی را ایجاد کرد و بمب اتمی را روی سر مردم هیروشیما و ناکازاکی انداخت و عراق و افغانستان را اشغال نظامی کرد و اکنون 15 سال هنوز ناامنی در این کشورها وجود دارد.
وی افزود: حرف های آقای ترامپ حرف هایی غیرعقلانی بوده و نشان دهنده یک روح ناآرام و یک شخصیت ناپایدار دارد و تعادل روحی روانی ندارد و امیدواریم که مردم آمریکا تحمل 4 ساله ایشان را نداشته باشند.

۱۳۹۶/۷/۳

اخبار مرتبط