هندوستان دومین بازار بزرگ گوشی در دنیا شد

طبق گزارش تازه‌ای كه موسسه‌ی آماری Canalys منتشر كرده است، در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، تعداد گوشی‌های هوشمندی كه وارد كشور هندوستان شده شاهد افزایشی ۲۳ درصدی بوده است؛ طوری كه در سه ماهه‌ی گذشته بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد هندوستان شده است.

به گزارش نما به نقل از مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: ایالات متحده دیگر دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا نیست. طبق گزارش تازه‌ای که موسسه‌ی آماری Canalys منتشر کرده است، در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، تعداد گوشی‌های هوشمندی که وارد کشور هندوستان شده شاهد افزایشی ۲۳ درصدی بوده است؛ طوری که در سه ماهه‌ی گذشته بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد هندوستان شده است. با این آمار جدید، هندوستان به دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود و پس از چین قرار می‌گیرد.


محبوب‌ترین برندهای موبایل در هندوستان، دو برند «سامسونگ» و «شیائومی» هستند که به ترتیب ۹.۴ و ۹.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد هندوستان کرده‌اند. «ایشان دات»، تحلیل‌گر موسسه‌ی Canalys درباره‌ی گزارش جدیدشان گفته است: «هرگونه تردیدی که درباره‌ی بازار بزرگ گوشی هوشمند در هندوستان وجود داشت، با این نتایج جدید از بین می‌رود. بیش از ۱۰۰ برند مختلف در هندوستان گوشی موبایل می‌فروشند و تعداد فروشگاه‌های موبایل هم روز به روز بیشتر می‌شود.»

دلیل اصلی رشد هندوستان به عنوان یک بازار مهم برای گوشی‌های هوشمند، حضور سریع و قوی اتصالات LTE در این کشور عنوان شده است.

طبق گزارش منتشر شده، پنج برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در هندوستان به ترتیب سامسونگ، شیائومی، ویوو، اوپو و لنوو هستند. این پنج برند ۷۵ درصد بازار گوشی‌های هوشمند هندوستان را به دست خود گرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود شیائومی به زودی جای سامسونگ را در این کشور بگیرد. اپل هم در هندوستان حضور دارد و از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند وارد شده به این کشور در سه ماه گذشته، ۹۰۰ هزار عدد آیفون بوده است.

۱۳۹۶/۸/۸

اخبار مرتبط