جهانگیری به روسیه سفر می‌كند

شركت در اجلاس نخست وزیران كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای، فردا (پنج شنبه) به روسیه سفر می كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: شرکت در اجلاس نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، فردا (پنج شنبه) به روسیه سفر می کند.

اسحاق جهانگیری در این اجلاس که در شهر «سوچی» روسیه برگزار خواهد شد، در خصوص استفاده بهینه از ظرفیتهای حوزه شانگهای در جهت توسعه همکاریهای منطقه ای سخنرانی خواهد کرد و به تبیین ظرفیت های کشورمان در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فنی و ... بویژه در دوران پسابرجام خواهد پرداخت.

در این اجلاس که به ریاست «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه برگزار می‌شود، علاوه‌ بر نخست‌ وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، نمایندگان کشورهای ناظر و سازمان‌های بین المللی شرکای این سازمان نیز حضور خواهند داشت.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، در سال ۲۰۰۱ از سوی چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد و در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

در سال ۲۰۱۵ با عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی در سازمان همکاری شانگ‌های موافقت شد و این موضوع در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان که در سال ۲۰۱۷ در قزاقستان برگزار شد، به تصویب رسید.

۱۳۹۶/۹/۸

اخبار مرتبط