اختصاصی نما:

اصلاحات مرده است

عکس خبري -اصلاحات مرده است

آمریكایی‌ها كه روی اصلاحات و اصلاح‌طلبان حساب می كردند و بوش ،كلینتون ،اوباما و ترامپ از آنها حمایت كرده و حتی می گفتند امید ما به اصلاح‌طلبان در ایران است، حالا ناامید شده اند. حالا بی بی سی هم برای این مرده اصلاحات ناله ای نمی زند و اشكی نمی ریزد.

دکتر زیباکلام می‌گوید اصلاحات مرد.
دکتر تاجیک می‌گوید اصلاحات باید تحول در عوامل و گفتمان بدهد.
تعدادی دیگر از اصلاح‌طلبان هم این موضوع را به بیان دیگر گفته و می‌گویند چند سال قبل آقای دکتر بادامچیان گفت اصلاحات مرد.
همین افراد با او به چالش بر آمدند که چرا چنین می گویی؟ در حالیکه آن پیردیرسیاست که با همه رفاقت دارد دوستانه به اینان گفت که پدر اصلاحات مرده است و فرزندان باید به اوضاع جدید فکر کنند.
حالا خود اصلاح طلبان می گویند اصلاحات مرده باقی مانده یک دقیقه سکوت بدرقه راهش کنند.
حالا رسانه های غرب هم یافته اند که اصلاحات و اصلاح طلبان در ایران مرده اند و زنده شدنی نیستند.
امریکایی‌ها که روی اصلاحات و اصلاح‌طلبان حساب می کردند و بوش ،کلینتون ،اوباما و ترامپ از آنها حمایت کرده و حتی می گفتند امید ما به اصلاح‌طلبان در ایران است، حالا ناامید شده اند. حالا بی بی سی هم برای این مرده اصلاحات ناله ای نمی زند و اشکی نمی ریزد.
اصلاح‌طلبان ،ناامید می پرسند کسانی که از مرگ اصلاحات حرف می‌زنند بگویند جایگزین اصلاحات چیست؟
می گویند اصلاح طلبان نباید کناره‌ گیری کنند. می گویند برای اصلاحات باید فکر جدی‌تری بشود.
بعضی می پرسند اصلاحات در چه قالبی باید شکل بگیرد.
شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان فرو ریخته است.
بعضی می گویند اشکال از خود این شورا بود. عده ای نظر دارند اشکال از اصلاح‌طلبان است. خیلی ها می گویند این شورا نبود خودشان تصمیم می گرفتند و بقیه باید تبعیت کنند.
چند نفری می گویند نگاه آنها به توده مردم نبود که به جایی نرسید.
بعضی دیگر می گویند نگاه آنها به قدرت نبود به جامعه سیاسی بود و خلاصه هر یک چیزی می گویند اما واقعیت این است که اصلاحات مرده است اصلاح طلبان بدون اصلاحات اصلاح طلب نمی شوند زیرا مرده طلب نیستند باید حوصله کرد که اصلاح‌طلبان فردا با چه قالب و نامی خود را به مردم ارائه می‌دهند. مثلاً اصلاح طلبان مدرن یا اصلاح طلبی قرن ۲۱ یا پسا اصلاحاتی ها و .....
هر قالبی باشد این اصلاحات و جریان اصلاح طلبی نخواهد بود.

۱۳۹۹/۲/۲۸

اخبار مرتبط