احمد علی مقدم در گفتگو با نما:

روحیه تعاملی میرسلیم مشكلات فعلی كشور را حل می‌كند

عکس خبري - روحيه تعاملي ميرسليم  مشکلات فعلي کشور را حل مي‌کند

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: میرسلیم با وجود داشتن برنامه جامع برای اداره مجلس و برخورداری از روحیه همكاری، همدلی و تعامل وصف‌ناشدنی با همه نمایندگان، افراد و جریان‌های سیاسی در كشور، از این ظرفیت‌ در راستای تحقق مطالبات مردم و عمل به منویات مقام معظم رهبری بهره می‌برد.

احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نما در خصوص گزینه پیشنهادی حزب برای ریاست مجلس یازدهم، گفت: اسدالله بادامچیان، به عنوان دبیرکل حزب‌ مؤتلفه اسلامی، گزینه اصلح و ارجح این حزب را برای ریاست مجلس یازدهم، مهندس سید مصطفی میرسلیم معرفی کرده است و ایشان در واقع نظر شورای مرکزی را منعکس کردند و انتخاب ایشان بر اساس شاخصه‌ها و معیارها و بررسی همه جوانب و اهمیت جایگاه ریاست مجلس یازدهم صورت گرفت.
وی در پاسخ به این سؤال که حزب بر اساس چه معیارهایی در جمع‌بندی نهایی خود ایشان را برگزید، گفت: در جمع شورای مرکزی به شاخصه‌های فردی توجه جدی داشتیم و در بررسی‌ها ضمن احترام به حق انحصاری نمایندگان برای انتخاب ریاست مجلس و همچنین نواب رئیس و هیأت رئیسه، از بین نامزد‌های ریاست مجلس به این نتیجه رسیدیم که بار امانت و تعهد مجلس تراز انقلاب را به شایستگی می‌توان بر دوش مهندس میرسلیم گذاشت. هرچند حتی اگر وی ریاست شورای مرکزی حزب را نیز برعهده نداشتند، ضمن احترام به همه نامزدهای ریاست مجلس یازدهم، انتخاب حزب ایشان هستند.
این فعال سیاسی در مورد اهم برنامه‌ها و نحوه مدیریت‌ مهندس میرسلیم خاطرنشان کرد: چنانچه به حول و قوه الهی وی به ریاست مجلس یازدهم انتخاب شود، یقیناً مدیریت جدیدی را در مجلس اعمال خواهند کرد که با دوره‌های قبلی متفاوت است و نتیجه این مدیریت جدید، مجلس را به جایگاه اصلی خود یعنی رأس امور کشور بودن می‌رساند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: وی با وجود داشتن برنامه جامع برای اداره مجلس و برخورداری از روحیه همکاری، همدلی و تعامل وصف‌ناشدنی با همه نمایندگان، افراد و جریان‌های سیاسی در کشور، از این ظرفیت‌ در راستای تحقق مطالبات مردم و عمل به منویات مقام معظم رهبری بهره می‌برد.
مقدم با اشاره به شاخص‌های مهم برای انتخاب ریاست مجلس یازدهم گفت: باید سُکان این جایگاه مهم به دست فردی دنیا دیده، با تجربه و سردوگرم دنیا چشیده قرار گیرد، فردی که در کنار وحدت‌بخشی به همه تضادهای درونی مجلس توانایی همگرایی و همصدایی در مجلس را داشته باشد و این موارد مذکور در مهندس میرسلیم بارز هستند.
وی در مورد خصوصیات بارز سید مصطفی میرسلیم برای اداره مجلس یازدهم گفت: وی دارای تجربه کلان 40 ساله مدیریتی در حوزه‌‌های گوناگون، از وزارت گرفته تا ریاست فدراسیون‌‌های مختلف تربیت بدنی، رئیس مرکز پژوهشی در حوزه فنآوری‌‌های مهندسی و از همه مهمتر حضور در یکی از بخش‌‌های مدیریتی و تصمیم‌ساز کشور یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. در همین راستا وی از اقبال همه اعضای شورای مرکزی برای احراز تصدی مجلس نیز برخوردار شد.
مقدم ادامه داد: اگر خواهان مجلس قوی برای عملیاتی کردن سیاست‌های تبیین شده اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر فرزانه انقلاب هستیم باید بر صدر این مجلس فردی بنشیند که به این سیاست‌ها ضمن اعتقاد قلبی، باور عملی هم داشته باشد و در موضوع ساخت اولین موتور گازسوز ملی ‌از سوی تیم تحقیقاتی که میرسلیم ریاست آن را بر عهده داشت، این شعار به منصه ظهر رسید، ضمن اینکه با ارتباط قوی و تعاملی که با همه جریانات سیاسی در کشور و حتی احزاب خارج از کشور داشته‌اند، برای وحدت‌آفرینی و یکپارچگی مجلس به وی بسیار کمک کرده است. زیرا تجربه گرانسنگ حضور سال‌ها در حزب مؤتلفه که به دست امام راحل(ره) تأسیس شد به وی فرصت تعامل با احزاب کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را داده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی میرسلیم را معتقد به اقتصاد درون‌زا به عنوان تنها راه‌حل پیش پا برای برداشتن مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم دانست و مطرح کرد: وی دارای روحیه فسادستیزی و عدم وابستگی به لابی‌‌های قدرت و ثروت است و همین روحیه به وی این مجال را می‌دهد که زبان گویایی برای مبارزه علیه این جریانات در مجلس داشته باشد.
مقدم تصریح کرد: معتقدیم میرسلیم ضمن برخورداری از برنامه جامع برای مدیریت انقلابی مجلس، از پشتوانه قوی کارشناسی درون حزب نیز بهره‌مند است و با وجود کارنامه موفق و عاری از هر شائبه به ارزش‌ها و آرمان‌‌های انقلاب اسلامی پایبند مانده است، ضمن آنکه رئیس مجلس باید اشراف اطلاعاتی بر کل کشور داشته باشد و با وجود گستردگی حزب در همه شهرستان‌‌های کشور از بدنه نظری و کارشناسی قوی و اشراف جامعی بر مسائل کشور برخوردار است.
وی مهندس میرسلیم را به عنوان فردی با تجربه 40 سال خدمت در ارکان مختلف نظام، فردی ساده‌زیست، پاک‌دست و با تجربه موفق در مدیریت کلان کشور دانست و گفت: حجت شایستگی و اصلح بودن وی بر ما تمام شده است، وجه همت همگی این باشد مجلس یازدهم موفق به کم کردن آلام معیشتی مردم و عزت و سربلندی نظام بشود تا از دل این مجلس انتخاب نیروهای انقلابی و جهادی به دیگر بخش‌‌های مدیریتی کشور تسرّی یابد و الگوی موفق اعتماد به نیروهای انقلابی و ارزشی برای مردم شود.

۱۳۹۹/۲/۲۹

اخبار مرتبط