لاله افتخاری در گفتگو با نما:

رئیس مجلس باید توان استفاده از خرد جمعی را داشته باشد

عکس خبري - عقبه حزبي ميرسليم از مزيت‌هاي او براي رياست مجلس است

افتخاری با اشاره به اینكه عده‌ای از كسانی كه ممكن است نامزد ریاست مجلس شوند نقاط قوتی دارند گفت: رئیس مجلس باید توان و روحیه استفاده از خرد جمعی را داشته باشد.

لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون بانوان نماینده راه یافته به مجلس یازدهم به خبرنگار نما گفت: به استثنای تعداد اندکی از بانوان مجلس یازدهم بقیه تجربه نمایندگی مجلس ندارند. همین امر وظیفه خانم‌هایی را که تجربه نمایندگی دارند سنگین‌تر می‌کند که تجربیاتشان را در اختیار آنها بگذارند، چون چند سالی طول می‌کشد نماینده مجلس چه خانم و چه آقا با الفبای مجلس و مباحث آن آشنا شوند. قطعاً یک مقدار فرصت از دست خواهد رفت. بنابراین ضرورت دارد نمایندگان از تجربه کسانی که قبلاً نماینده بودند استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: خانم‌هایی با تخصص‌ها و آگاهی‌های خوبی به مجلس راه پیدا کرده‌اند که ان‌شاءالله بعداً بیشتر شناخته شوند و تجربه کسب کنند.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص وظایف نمایندگان مجلس بیان کرد: نمایندگان رسالت سنگینی دارند و باید راه گذشتگان را بشناسند و بررسی کنند و اقدامات ارزشمندی را که دیگران انجام دادند ادامه دهند و تقویت کنند. خلاءهای موجود را هم شناسایی کنند و در پی رفع آنها بربیایند.
وی افزود: نمایندگان منتخب تا زمان باقیمانده به آغاز کار مجلس یازدهم مقدماتی را فراهم کنند.
افتخاری اظهار کرد: نمایندگان باید قدرت شناسایی امکانات و ظرفیت‌های جامعه و استفاده از آنها را در خود تقویت کنند تا بتوانند از تخصص‌ها و آگاهی‌های مختلف بهره‌مند شوند.
وی در خصوص ریاست مجلس گفت: نمایندگان باید روی کسی که واقعاً توانمندی لازم و شاخص‌های مورد نیاز رئیس یک قوه را دارد بدون در نظر هیچ‌گونه ملاحظه‌ای تمرکز کنند و پیگیر مسائل و مطالبات باشند و به رئیس مجلس در انجام وظایفش کمک کنند تا بعداً خودشان از کمک‌های رئیس مجلس برای انجام رسالت خطیر نمایندگی استفاده کنند.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای از کسانی که ممکن است نامزد ریاست مجلس شوند نقاط قوتی دارند در خصوص میرسلیم گفت: میرسلیم از این جهت که سال‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و پشت سرش تشکل قوی حزبی قرار دارد و تجربه اجرایی هم داشت می‌تواند نیروی مؤثری برای ریاست مجلس باشد.
وی افزود: رئیس مجلس باید توان و روحیه استفاده از خرد جمعی را داشته باشد.


۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط