احمد كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

ریاست مجلس یازدهم را به یك فرد مطلع از اقتصاد و صنعت بسپاریم

عکس خبري - رياست مجلس يازدهم را به يک فرد مطلع از اقتصاد و صنعت بسپاريم

عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص ریاست مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم گفت: رئیس مجلس مطلع از اقتصاد و صنعت باشد تا به مشكلات و موانع تولید واقف باشد.

احمد کریمی اصفهانی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص ریاست مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم به خبرنگار نما گفت: در وضعیت مجلس یازدهم که اکثریت آن با اصولگرایان است شایسته است رئیس مجلس کسی باشد که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد.
وی تصریح کرد: بر اجرای خیلی از قوانین به دلیل دیدگاه‌های متفاوتی که در مجلس‌های ادوار گذشته وجود داشتند نظارت درستی انجام نشده است. یکی از آنها قوانین مربوط به اقتصاد است و نمونه‌اش ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری در سال 1384 بود.
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: رئیس مجلس باید زندگی به‌دور از اشرافی‌گری داشته باشد. زندگی عادی خودش را داشته باشد و با امکانات مردم هماهنگی داشته باشد.
وی تصریح کرد: رئیس مجلس مطلع از اقتصاد و صنعت باشد تا به مشکلات و موانع تولید واقف باشد.
کریمی اصفهانی به قدرت مدیریت رئیس مجلس تأکید کرد و گفت: کسی که در مسئولیت‌های مختلف حضور داشته و توانسته است از عهده مدیریت در حیطه مسئولیتش بر آید می‌تواند مناسب ریاست مجلس باشد.
وی مطرح کرد: رئیس مجلس اعتماد ولایت را همراهش داشته باشد.
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ریاست مجلس باید تا حدودی کارشناس اسلامی باشد خاطرنشان کرد: در این صورت می‌تواند از انحرافاتی که تا امروز در جامعه ما به وجود آمده است پیشگیری کند و در این جهت بکوشد.
وی علاوه بر اینکه به تعامل و همراهی رئیس مجلس با سایر نمایندگان اشاره کرد گفت: تعامل با قوای دیگر هم اهمیت دارد و رئیس مجلس باید قادر به چنین تعامل و همکاری با سایر قوا باشد.
کریمی اصفهانی در خصوص اینکه میرسلیم گزینه مناسب ریاست مجلس دوره یازدهم است گفت: مجموعه حزب مؤتلفه اسلامی به این موضوع رسیده‌اند که میرسلیم می‌تواند در جایگاه ریاست مجلس ایفای نقش و وظیفه کند.

۱۳۹۹/۳/۳

اخبار مرتبط