سند وكیل برانكو برای پیروزی در CAS

عکس خبري -سند وکيل برانکو براي پيروزي در CAS

وكیل برانكو ایوانكوویچ مداركی را برای ارائه به دادگاه‌های بعدی نزد خود نگه داشته كه می‌خواهد همه آن‌ها را در دادگاه حكمیت به همراه دفاعیه كامل و همچنین آرای كمیته انضباطی فیفا ارائه دهد.

به گزارش نما، پرونده شکایت برانکو از باشگاه پرسپولیس در فیفا منجر به صدور حکم سنگین کمیته انضباطی علیه سرخپوشان پایتخت شده، اما پرسپولیسی‌ها نیز بیکار نماندند و این پرونده را با شکایتی دیگر به دادگاه حکمیت ورزشی کشاندند. دادگاهی که حالا باید بین برانکو ایوانکوویچ با طلب یک میلیون و ۵۵ هزار دلاری و باشگاه پرسپولیس که مدت هاست طبق اسناد ارائه شده اقدام به پرداخت پولی به کادر فنی قبلی خود نکرده بود، قضاوت کند.

با این حال برخی وکلای فوتبالی و ورزشی اعتقاد دارند سرخپوشان با وجود مخارج و هزینه‌هایی که بابت شکایت علیه برانکو کرده‌اند، در این پرونده شکست می‌خورند، چون همه چیز علیه این باشگاه است و اصلاً نباید کار به اینجا می‌کشید زیرا بعد از حکم دادگاه CAS دیگر جایی برای ادامه دادن مذاکرات باقی نمی‌ماند، اما مهدی خواجه‌وند امیدوار است بتواند شرایط دیگری را در این پرونده ایجاد کند. او مدیر حقوقی باشگاه به حساب می‌آید و به خواسته مدیریت فعلی پرونده را به دادگاه CAS کشانده است.

در همین مورد، اما ماجرای جدید و جالبی به گوش می‌رسد. گویا وکیل برانکو ایوانکوویچ مدارکی را برای ارائه به دادگاه‌های بعدی نزد خود نگه داشته که می‌خواهد همه آن‌ها را در دادگاه حکمیت به همراه دفاعیه کامل و همچنین آرای کمیته انضباطی فیفا ارائه دهد. یکی از این مدارک ماجرای درخواست تخفیف باورنکردنی از سوی باشگاه به برانکو بود. همان زمانی که مذاکرات بین «دارو بوسیچ» وکیل برانکو و دو تن از نمایندگان باشگاه پرسپولیس در تهران و همچنین استانبول ترکیه ادامه داشت، سرخپوشان از وکیل برانکو درخواست تخفیف ۷۰ درصدی کردند. حتی این موضوع عنوان شده بود ۳۰ درصد باقیمانده از رقم طلب برانکو در ۴ یا ۵ قسط و در زمانی کمتر از یک سال، پرداخت شود که این موضوع به شدت با مخالفت برانکو همراه بود.

به همین خاطر، مذاکرات در همان مدت بدون پاسخ ماند، اما قبل از آنکه شکایت به فیفا برسد، شنیده می‌شود دو نامه از سوی وکیل برانکو برای آخرین اخطارها به باشگاه پرسپولیس رسید که در آن برانکو و وکیلش درخواست ادامه مذاکرات را داشتند که به خاطر ایجاد تغییرات در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس، هر دو نامه بدون جواب باقی ماند.

از این رو وکیل برانکو فرصتی به دست آورد تا همه این مدارک را علیه پرسپولیس جمع‌آوری کرده و شروع به فعالیت‌های جدید و نوشتن یک دفاعیه مقتدرانه کند تا پیروزی خود در این دادگاه به قطعیت برساند.

البته پرسپولیسی‌ها امیدوارند با توجه به دو موضوع برنده این پرونده شوند؛ اولین اینکه برانکو تا پایان فصل بیستم با باشگاه قرارداد داشت و باید به تعهداتش پایبند می‌ماند. موضوعی که، چون رقم قرارداد در آن درج نشده و شرطی مثل رضایت طرفین برای پایبندی به این قرارداد در آن دیده می‌شد، برانکو نسبت به آن، بی‌توجه بود. در ثانی ایرج عرب در زمان مدیریت خود در باشگاه پرسپولیس، یک بار اعلام کرده بود برانکو می‌تواند هر روز که دلش خواست به ایران برگردد و طلب خود را به صورت نقدی تحویل بگیرد ولی برانکو از این کار صرف نظر کرد و به همین دلیل، باشگاه در آن زمان پولی که قرار بود به برانکو بدهد را خرج بستن تیم در فصل نوزدهم و همچنین جذب سرمربی جدید کرد.

حالا باید دید دور پایانی این پرونده عجیب و پیچیده به سود کدام طرف به پایان می‌رسد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند شکایت را به دادگاه حکمیت ورزشی کشانده‌اند، اما برانکو و وکلایش حرف دیگری دارند و معتقدند هیچ نامه یا پیامی از سوی فیفا یا دادگاه CAS در مورد ارجاع شکایت باشگاه پرسپولیس به این دادگاه دریافت نکرده‌اند. به معنای دیگر، شاید شکایت باشگاه به CAS فقط یک مانور تبلیغاتی برای ترساندن برانکو و کشاندن او به پای میز مذاکره باشد!
منبع: روزنامه خبر ورزشی

۱۳۹۹/۳/۲۴

اخبار مرتبط