بائو: تنها راه مربیگری لابی با مسئولان است

عکس خبري -بائو: تنها راه مربيگري لابي با مسئولان است

بازیكن سابق سرخابی‌های پایتخت گفت: در كشور ما بسیاری از افراد از روی رفاقت با مسئولان، به عنوان مربی یك تیم لیگ برتری انتخاب شده اند.

به گزارش نما، میثم بائو بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت در رابطه با وضعیت این روزهای خود اظهار داشت: من مدرک A مربیگری آسیا را اخذ کرده ام، ولی در حال حاضر خانه نشین هستم.

او ادامه داد: وضعیت بازیکنان فوتبال به گونه‌ای است که اگر شایستگی داشته باشند می‌توانند در تیم‌های مختلف بازی کنند. داستان مربیگری در فوتبال ایران کاملا متفاوت است. کسی می‌تواند در ایران مربیگری کند که با افراد خاصی رابطه داشته باشد و یا به برخی از مسئولان باج بدهد. هیچ قانونی به فعالیت این مربیان نظارت نمی‌کند.

او ادامه داد: برخی از مربیان مثل امیر قلعه نویی به دلیل توانایی‌های بالای خود در لیگ برتر کشورمان مربیگری می‌کنند. اما بعضی‌ها پس از گرفتن نتایج ضعیف به تیم‌های بهتری منتقل می‌شوند. مربیان جوانی که اکنون در لیگ برتر مشغول به کار هستند احتمالا در زمان بازیگری خود با بسیاری از مسئولان باشگاه‌ها لابی کرده اند.

بائو ادامه داد: در حال حاضر پس از ۱۷ سال فعالیت ورزشی، در شهر خودم هم جایی ندارم. متاسفانه شاهد مربیگری کسانی هستیم که حتی مدرک معتبر مربیگری هم ندارند و تنها با استفاده از روابط خود به عنوان مربی مشغول به کار شده اند. با اصولی که من به آن‌ها پایبند هستم شاید سال‌های آینده هم همچنان خانه نشین باشم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره تیم فوتبال نساجی مازندران اظهار کرد: به دلیل این که تمرینات تیم نساجی در تهران برگزار می‌شود از شرایط این تیم مطلع نیستم. من گلایه‌ای از محمود فکری سرمربی تیم نساجی دارم که خودش به نوعی قائم شهری محسوب می‌شود. چرا فکری در کادر فنی تیمش از هیچ مربی که اهل قائم شهر باشد استفاده نمی‌کند. در تیم نساجی کسانی بودند که برای موفقیت این تیم سال‌ها تلاش کردند، اما در حال حاضر جایگاهی در تیم نساجی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۹/۴/۲

اخبار مرتبط