رایزنی رهبران شیعه عراق در منزل «هادی العامری»

عکس خبري -رايزني رهبران شيعه عراق در منزل «هادي العامري»

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از رایزنی رهبران سیاسی شیعه این كشور در منزل «هادی العامری» درباره سه محور مهم مربوط به تحولات جاری كشور خبر داد.

به گزارش نما، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق از نشست روز گذشته شماری از رهبران سیاسی شیعه در منزل «هادی العامری» رئیس این ائتلاف خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: در نشست دیروز در منزل العامری، درباره چند مسأله از جمله نگرانی درباره وضعیت بهداشت در مناطق جنوبی کشور و بحران اقتصادی جاری و عدم رضایت از اشتباهات صورت گرفته در جریان عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم در منطقه «الدوره» و دستگیری شماری از اعضای سازمان الحشد الشعبی رایزنی شد.

به گفته البلداوی، مقامات سیاسی شیعی در این نشست به طور مفصل به نحوه مقابله با همه‌گیری کرونا به ویژه در سایه وضعیت نابسامان بهداشت در مناطق جنوبی کشور و عدم اهتمام دولت در این مناطق پرداختند.

بر اساس این گزارش، بحران اقتصادی کشور و نحوه ایجاد راهکارهایی برای برون رفت از این بحران از دیگر محورهای رایزنی رهبران سیاسی شیعی عراق در منزل العامری بود.

این نماینده عراقی تصریح کرد که حاضران در این نشست درباره نحوه اقدام نخست‌وزیر و سرویس مبارزه با تروریسم در عملیات الدوره ابراز نارضایتی کردند و این اقدام را تحولی خطرناک برای ایجاد مشکل میان سرویس‌های امنیتی زیر نظر دولت توصیف کردند.

پنج‌شنبه شب گذشته رسانه‌های مختلف عراقی گزارش دادند که نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با ۴۰ خودروی زرهی به تیپ ۴۵ الحشد الشعبی متشکل از گردان‌های حزب‌الله عراق در منطقه الدوره بغداد یورش بردند و تعدادی از اعضای الحشد الشعبی را دستگیر کردند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۴/۹

اخبار مرتبط