هشدار درباره سوءاستفاده آمریكا و عربستان از سكوت دولت عراق

عکس خبري -هشدار درباره سوءاستفاده آمريکا و عربستان از سکوت دولت عراق

یك تحلیلگر سیاسی عراق با انتقاد از عدم واكنش رسمی و قاطع دولت در برابر تجاوزات آمریكا و عربستان در این كشور تأكید كرد كه آنها از این سكوت دولت برای اجرای پروژه‌های خودشان در عراق سوءاستفاده می‌كنند.

به گزارش نما، «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز دوشنبه طی گفتگویی با المعلومه اظهار داشت که آمریکا و عربستان از سکوت دولت عراق برای اجرای پروژه‌های خود در این کشور سوء استفاده می‌کنند که نمونه آن اهانت وقیحانه ریاض به مرجعیت عالی شیعیان و مانور نظامی غیرقانونی سفارت آمریکا بود.

الطائی ادامه داد که سکوت دولت در برابر این تجاوزات به معنای رضایت آن از اقدامات دولت آمریکا و ادامه ورود سلاح‌های آمریکایی به کشور و استفاده از آنها در مرکز بغداد و در مقابل چشمان دولت است. این نشان می‌دهد که واشنگتن برای استفاده از این سلاح‌ها در بغداد چراغ سبز دریافت کرده است.

وی افزود که پارلمان باید با دولت تشکیل جلسه داده و درباره سکوت آن در برابر اهانت رسانه سعودی علیه مرجعیت و تجاوزات آمریکا ضد حاکمیت عراق از دولت توضیح بخواهد و آن را مجبور کند تا مصوبه پارلمان در اخراج نیروهای آمریکایی را اجرا کند.

تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که اگر دولت با همین روش به فعالیت‌های خود ادامه دهد قطعاً عمر کوتاهی خواهد داشت؛ زیرا این فتنه‌ جدیدی که از مقابله منطقه سبز بغداد آغاز شده در صورت عدم انجام اقداماتی برای بازگرداندن هیبت و حاکمیت عراق مجدداً تکرار خواهد شد و سوءاستفاده‌های آمریکا و هم پیمانش عربستان ادامه می‌یابد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۴/۱۶

اخبار مرتبط