داورزنی: زمانی كه به والیبال برگشتم بدهكاری‌های زیادی داشتیم/از میزبانی جوانان جهان انصراف دادیم

عکس خبري -داورزني: زماني که به واليبال برگشتم بدهکاري‌هاي زيادي داشتيم/از ميزباني جوانان جهان انصراف داديم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: زمانی كه به والیبال برگشتم، فدراسیون با بدهی‌های زیادی روبرو بود.

به گزارش نما، محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون، اظهار داشت: امیدوارم جهان هرچه زودتر از شر ویروس کووید ۱۹ راحت شود تا فعالیت‌های اجتماعی به ویژه ورزش، به روال عادی خود برگردد.

وی با بیان این که والیبال ایران در نیمه نخست سال ۹۸ شاهد افتخارات زیادی بود، تاکید کرد: این رشته ورزشی در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت که قهرمانی جوانان ایران در جهان به عنوان رکورد جدیدی در والیبال به ثبت رسید.

رئیس فدراسیون والیبال میزبانی دو هفته لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل و میزبانی قهرمانی مردان آسیا در تهران را از عملکردهای بسیار خوب والیبال ایران در سال ۹۸ دانست و گفت: والیبال ساحلی نیز عملکرد خوبی در سال گذشته داشت که امیدوارم امسال نیز این روند را ادامه دهد.

وی ادامه داد: میزبانی تور جهانی سه ستاره بندرعباس را نیز در اسفند ۹۸ داشتیم و همه کارها برای برگزاری رقابت‌ها انجام شده بود، اما ویروس کرونا مسابقات را لغو کرد.

داورزنی گفت: فدراسیون والیبال در ابتدای اسفندماه با توجه به شرایط ویروس کرونا، با همکاری خوب باشگاه‌ها و دیگر مراجع، تکلیف لیگ‌های داخلی را مشخص کرد.

وی درباره برنامه‌های پیش روی والیبال ایران گفت: در سال ۲۰۲۱ درخواست میزبانی برای جوانان و نوجوانان جهان داشتیم که فدراسیون جهانی تصمیم گرفت قهرمانی جوانان جهان را به میزبانی دو کشور و مرحله نهایی آن را در ایتالیا برگزار کند. با توجه به این که از نظر شرایط اقتصادی و بازاریابی، میزبانی ایران در این مسابقات مناسب نبود، از میزبانی جوانان جهان انصراف دادیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در نهایت برنامه بر این شد که ایران میزبان نوجوانان و جوانان آسیا و نوجوانان جهان شود که میزبانی آسیا قطعی است و میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، هنوز قطعی نشده اما احتمال آن زیاد است.

وی یادآوری کرد که اگر به دلیل ویروس کرونا، مسابقات قهرمانی قاره‌ها در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار نشود، انتخاب تیم‌ها برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بر اساس رده‌بندی قاره‌ای خواهد بود.

داورزنی تاکید کرد: المپیک اهمیت زیادی برای والیبال ایران دارد، اما در زمان مناسب تصمیم فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی را اعلام خواهیم کرد.

وی با یادآوری این که تا کنون مشکل حامی مالی برای سال ۹۹ حل نشده است، افزود: تلاش داریم که بر اساس منابع موجود، برنامه‌ها را پیش ببریم. البته از زمانی که مسئولیت فدراسیون را پذیرفتم، بدهکاری‌های زیادی داشتیم که تلاش کردیم آن‌ها را تسویه کنیم و تا مهرماه سال جاری، انشاالله همه آن‌ها پرداخت خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در تلاشیم که لیگ را با رعایت پروتکل‌ها از نیمه شهریورماه آغاز کنیم، زیرا هر چه لیگ پویاتری داشتیم باشیم، تیم ملی آماده‌تری خواهیم داشت.

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال، امروز (شنبه) به ریاست معاون وزیر ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

منبع: فدراسیون والیبال

۱۳۹۹/۵/۱۱

اخبار مرتبط