هشدار وزیر خارجه جدید لبنان به كارشكنی‌های اسرائیل

عکس خبري -هشدار وزير خارجه جديد لبنان به کارشکني‌هاي اسرائيل

وزیرخارجه جدید لبنان كه امروز رسما منصب جدید خود را از وزیر خارجه پیشین تحویل گرفت، تأكید كرد در راستای مقابله با كارشكنی‌های تل‌آویو و باز پس‌گیری منطقه اشغالی «مزارع شبعا» تلاش خواهد كرد.

به گزارش نما، منابع لبنانی، امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند «شربل وهبه» وزیرخارجه جدید لبنان رسما پُست خود را از «ناصیف حتی» وزیرخارجه سابق تحویل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، ناصیف حتی وزیرخارجه سابق لبنان ضمن خوش ‌آمدگویی به «دوست قدیمی» شربل وهبه، گفت امیدوارم در انجام مسئولیت‌های خویش در این مرحله بسیار دشوار، مهم و سرنوشت‌ساز لبنان موفق باشد و خداوند نیز او را موفق گرداند و لبنان را از هر گونه بدی حفظ کند.

در مقابل، وزیرخارجه جدید لبنان از «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور تشکر و ابراز امیدواری کرد که بتواند همگام با آنها در این مسیر تلاش کند.

وزیرخارجه جدید لبنان در ادامه گفت که این مسئولیت در شرایطی دشوار به او سپرده شده است؛ اما این مسئله نباید در پشت‌سر گذاشتن تیره‌روزی‌ها و اوضاع کنونی مانع او شود.

وهبه در ادامه اظهاراتش گفت که باید برای گذر از بحران لبنان بویژه بحران آورگان با جامعه‌ بین‌الملل همکاری کرد. وی همچنین افزود که وزارت خارجه تلاش خواهد کرد از برگه وزارت امور اجتماعی در ارتباط با آورگان استفاده کند تا اینگونه از سنگینی این بار بزرگ از دوش لبنان کاسته شد.

وهبه همچنین گفت که به آنچه قانون اساسی لبنان در ارتباط با موضع رد اسکان تأکید کرده، پایبند خواهد بود و از حق لبنان در محافل بین‌المللی دفاع خواهد کرد.

وی در ادامه گفت که به روابط خود با یونیفل، اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و مقابله با کارشنکی‌های تل‌آویو و ترسیم مرزهای زمینی و دریایی و تلاش برای بازپس‌گیری منطقه اشغالی «مزارع شبعا» و بخش‌ لبنانی روستای «الغجر» پایبند خواهد بود.

وزیرخارجه جدید لبنان در پایان اظهاراتش ضمن اعلام پایبندی به ابتکار رئیس‌جمهور لبنان، تأکید کرد که برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس «سیدر»، حفظ روابط لبنان با کشورهای عربی و همچنین سازمان بین‌المللی «فرانکفونی» تلاش خواهد کرد.

«ناصیف حتی» وزیر خارجه پیشین لبنان، روز گذشته، استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر این کشور کرد و در عین حال، علت استعفای خود را نبود چشم‌انداز ملی و اراده سازنده برای انجام اصلاحات مطلوب و مورد نظر جامعه بین‌الملل عنوان کرد.

پس از استعفای ناصیف حتی و قبول آن از سوی نخست‌وزیر لبنان، شربل وهبه به عنوان وزیرخارجه جدید لبنان انتخاب شد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۵/۱۴

اخبار مرتبط