نخست‌وزیر ایتالیا وارد لبنان شد

عکس خبري -نخست‌وزير ايتاليا وارد لبنان شد

منابع لبنانی خبر دادند كه نخست‌وزیر ایتالیا وارد بیروت شده است و قرار است با مقامات این كشور دیدار كند.

به گزارش نما، منابع لبنانی، امروز (سه‌شنبه)، از ورود «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا به بیروت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، سفر جوزپه کونته به لبنان به مدت دو روز به طول خواهد انجامید. طبق این گزارش، جوزپه کونته با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشبرد امور، «مصطفی ادیب» رئیس مأمور به تشکیل کابینه و همچنین دو نماینده جامعه مدنی در این کشور دیدار خواهد کرد.


در ادامه این گزارش اشاره شده است که جوزپه همچنین با نظامیان ایتالیایی که در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان فعالیت دارند، دیدار خواهد کرد.

النشره همچنین گزارش داد که کونته از بندر بیروت و بیمارستان صحرایی نظامیان ایتالیا در دانشگاه لبنان (در الحدت) بازدید خواهد کرد و از سوی دیگر، انتظار می‌رود وی حوالی ساعت پنج عصر به وقت لبنان با خبرنگاران مصاحبه‌ای داشته باشد.

سفر این مقام ایتالیایی پس از انفجار بندر بیروت صورت می‌گیرد. بیروت در روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت. به دنبال این انفجار ویرانگر و بروز بحران سیاسی در لبنان حسان دیاب نخست‌وزیر پیشین و نخست‌وزیر پیشبرد امور فعلی در این کشور استعفای دولت خود را اعلام کرد. پس از وی، «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب شد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۶/۱۸

اخبار مرتبط