اردوی ۴ روزه تیم ملی؛ از خاطره‌گویی تا آتش‌بازی در هتل

عکس خبري -اردوي ? روزه تيم ملي؛ از خاطره‌گويي تا آتش‌بازي در هتل

تیم ملی فوتبال كشورمان اردویی چهار روزه را در آنتالیای تركیه پشت سر گذاشت كه در این اردو مربیان تیم ملی نشست‌های مختلفی در هتل داشتند.

به گزارش نما، کمپ امیر اسپورت در حومه آنتالیا ترکیه طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری میزبان اردوی تیم ملی فوتبال ایران بود. اردویی که با برپایی جلسات تمرینی فشرده صبح و عصر در زمین‌های تمرینی این کمپ همراه بود و در نهایت با رضایت کادر فنی و بازیکنان تیم ملی روبه‌رو شد.

کاروان تیم ملی شنبه شب فرودگاه مهرآباد تهران را با پرواز چارتر اختصاصی به سمت آنتالیا ترک کرد و پس از رسیدن به این شهر و طی مسافتی که کمتر از یک ساعت به طول انجامید به محل اردوی خود رسید. ملی‌پوشان صبح یکشنبه استراحت کردند و از عصر همان روز روند تمرینات و برگزاری جلسات متعدد کادر فنی با بازیکنان آغاز شد. برخی اتفاقات جالب توجه در اردوی تیم ملی را در ادامه مرور می‌کنیم.

* رختکن تیم ملی در اردو از صمیمیت میان بازیکنان و ارتباط مستمر آنها با مربیان روایت می‌کرد. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم جلسات متعددی با همکارانش در کادر فنی و بازیکنان در طول اردو داشت. او وقت نهار و شام پس از مدت کوتاهی به سمت ملی‌پوشان می‌رفت و با آنها هم‌کلام می‌شد.

سرمربی تیم ملی هم در مبحث فنی و هم در حوزه‌های دیگر با شاگردانش صحبت می‌کرد.جلسات مربوط به آنالیز بازی ازبکستان هم در جریان اردو به شکل مجزا برگزار می‌شد.

اسکوچیچ خطاب به ملی پوشان می‌گفت: هر زمانی پرسشی در ذهن‌تان متبادر شد، اجازه ندهید ثانیه‌ای بگذرد و بلافاصله با من مطرح کنید. شما بیایید و بپرسید. بقیه‌اش با من.

* برخی از ایرانیان مقیم آنتالیا در طول مدت اردو با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به هتل محل اقامت تیم ملی سر می‌زدند تا با اعضای تیم دیدار کنند.

* در حاشیه برپایی اردو، جلسات مختلفی میان دبیرکل فدراسیون و رئیس دپارتمان تیم‌های ملی با سرمربی تیم ملی و همکاران او برگزار شد. نشست‌هایی که پس از مدتی از بُعد صرفاً کاری خارج می‌شد و به خاطره‌گویی مربیان تیم‌های ملی می‌رسید.

وقتی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره سیر حضور مربیان کروات در کشورمان نکات جالب توجهی را بیان کرد، دراگان اسکوچیچ هم در این باره صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی ایران، از تومیسلاو ایویچ فقید به‌عنوان یک مربی کامل یاد کرد که نظیرش کم در فوتبال جهان دیده شده است.

اسکوچیچ همچنین درباره اینکه در گذشته شاگرد میروسلاو بلاژویچ بود نکاتی را مطرح کرد و درباره دیسپلین مربیگری او مباحث جالبی را بیان کرد.

حضور وحید هاشمیان مربی تیم ملی در سطح اول فوتبال اروپا و بوندس لیگا هم از موارد دیگری بود که مورد گفت‌وگوی حاضران در این نشست‌ها قرار می‌گرفت و او درباره فلسفه مربیگری نوین و تفاوت آن با دهه‌های قبلی مربیگری در اروپا نکات مهمی را در میان می‌گذاشت.

* در شب پایانی حضور ملی‌پوشان در اردوی آنتالیا، دبیرکل فدراسیون به همراه دراگان اسکوچیچ و احسان حاج‌صفی به نمایندگی از تمام تیم از پرسنل هتل تشکر کردند.

نکته جالب اینکه کارکنان هتل و منطقه استقرار تیم ملی هم که با ملی‌پوشان در این مدت ارتباط قلبی پیدا کرده بودند، در شب پایانی در یک مراسم آتش بازی کوچک که بدون اطلاع قبلی انجام شد به شکل جالبی کاروان تیم ملی را بدرقه کردند.

* بازیکنان لژیونر تیم ملی در شب پایانی اردو از جمع ملی‌پوشان فعال در باشگاه‌های ایرانی جدا شدند تا به کشورهایی که در آن شاغل هستند، بروند.

* اعضای کادرهای پزشکی و تدارکات در طول اردو تلاش گسترده‌ای داشتند تا تمام موارد مرتبط با شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در نظر بگیرتد و ملی‌پوشان بدون دغدغه امور مربوطه را پیش بردند.

تیم ملی ساعت 23:30 سه‌شنبه به وقت محلی با پرواز چارتر آنتالیا را به مقصد تهران ترک کرد تا اردوی مهر ماه ملی‌پوشان بدین ترتیب به پایان برسد.
منبع: فدراسیون فوتبال

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط