تهیه كننده «مختارنامه» در منزل ابدی‌اش آرام گرفت

عکس خبري -تهيه کننده «مختارنامه» در منزل ابدي‌اش آرام گرفت

پسر محمود فلاح نیز در ادامه مراسم خاكسپاری پدر خود طی سخنانی بیان داشت: پدر مدتی در بیمارستان بستری بودند و ما به بهبودی شان امید داشتیم اما بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش نما، مراسم تشییع «محمود فلاح» تهیه کننده مجموعه تلویزیونی مختارنامه در میان جمع محدودی از خانواده و همکاران وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد و بنا به گفته دختر این مرحوم بعد از فروکش کردن شیوع کرونا مراسمی برای مرحوم فلاح با حضور دوست دارانش برگزار می شود.

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما از مدیران حاضر در این مراسم بود.

** جفعری جلوه: فلاح بر سر خوان اهل بیت (ع) روزی می خورد

در حاشیه این مراسم جعفری‌جلوه درباره تهیه کننده سریال مختارنامه گفت: مرحوم فلاح تهیه کننده ای خوب، بردبار و صبور بود و بی شک او به خاطر ساخت مختارنامه بر سر خوان اهل بیت (ع) روزی می خورد.

وی ادامه داد: از فلاح می توان به عنوان فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان یاد کرد. یاد او همیشه در ذهن و یادها جاری و بزرگ خواهد بود چرا که آثار بی بدیلی از خود بر جای گذاشت.

** پدرم بهترین پدر و رئیس بود

پسر محمود فلاح نیز در ادامه مراسم خاکسپاری پدر خود طی سخنانی بیان داشت: پدر مدتی در بیمارستان بستری بودند و ما به بهبودی شان امید داشتیم اما بر اثر ایست قلبی درگذشت.

وی با بیان ویژگی های اخلاقی پدر نیز افزود: محمود فلاح بهترین پدر و مردی بود که در زندگی دیدم و برای کارمندان بهترین رئیس بود. حتی همانطور که می دانید در جریان تولید مختارنامه دو بار سکته کرد و ما به عنوان خانواده شاهد تلاش های او برای مردم سرزمینش بودیم.

همچنین همزمان با تدفین این مرحوم فقید موسیقی تیتراژ ابتدایی سریال مختارنامه (برخیز که شور محشر آمد این قصه ز سوز جگر آمد) با صدای علی اکبر سلطانعلی نیز پخش شد.بنابراین گزارش، پیکر مرحوم فلاح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

محمود فلاح تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال هایی چون مختارنامه،تفنگ سرپر و... و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.تهیه کننده مختارنامه حدود دو هفته ای بود که به دلیل عارضه ریوی در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود.

فلاح، ۷۵ سال پیش در سبزوار به دنیا آمد. او ۲۴ شهریور ۱۳۴۷ با مدرک فوق دیپلم برق به جمع کارمندان سازمان رادیو و تلویزیون پیوست. فلاح بعد از اخذ مدرک مهندسی برق و الکترونیک به عنوان تنظیم کننده واحدهای سیار و برنامه ریز رپورتاژ به کارش ادامه داد.

وی در جریان بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود.

تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال ۷۵ بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۸/۳

اخبار مرتبط