نارضایتی صهیونیست‌ها از میزان حمایت آمریكا

عکس خبري -نارضايتي صهيونيست‌ها از ميزان حمايت آمريکا

یك تحلیلگر صهیونیستی به مزایای حمایت گسترده تسلیحاتی آمریكا از این رژیم اشاره كرد اما در عین حال گفت، این حمایت، امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه را تأمین نمی‌كند.

به گزارش نما، «یورام ایتنگر» تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی که رسانه‌های صهیونیستی آن را منتشر کرده‌اند، نوشت، این رژیم در داشتن قراردادهایی با آمریکا به منظور دستیابی به پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی، منحصر به فرد است اما «تعهد ایالات متحده به تضمین برتری نظامی اسرائیل، سنگ بنای امنیت داخلی اسرائیل نیست».

وی در ادامه افزود، حمایت تسلیحاتی این فرصت را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده تا آزمایشگاهی انحصاری برای صنایع دفاعی آمریکا و سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته آن باشد که هم امنیت داخلی‌‎اش و هم منافع سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن را تضمین می‌کند.

ایتنگر سپس نوشت، هرگونه موافقت آمریکا برای صادرات سلاح به کشورهای غرب آسیا باید این را تضمین کند که صادرات مذکور «برتری نظامی اسرائیل» را بر هم نمی‌زند و رئیس‌جمهور آمریکا مرتبا این موضوع را در نظر می‌گیرد. این موضوع منافع آمریکا را نیز تقویت می‌کند و چه بسا باعث کاهش حضور نیروهای آمریکایی در منطقه شود.

ایتنگر در ادامه نوشت، استراتژی جغرافیایی رژیم صهیونیستی بویژه حفظ بلندی‌های جولان و کرانه باختری باید حفظ شود تا این رژیم عمق راهبردی و نیز وقت کافی برای بسیج کردن نیروهایش در صورت هر گونه تعرض را داشته باشد.

وی در پایان افزود، منطقه غرب آسیا شاهد تنش‌‎های پی در پی است و اسرائیل نیازمند صلح و همزیستی با جهان عرب است و این باعث می‌شود همیشه همه سناریوها مطرح باشد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۸/۱۱

اخبار مرتبط