هشدار میرسلیم، موسوی و كاظمی به قالیباف نسبت به خطای نهاد قانونگذاری:

پیرهادی و جوكار، موجب معطل ماندن قانون شده اند

عکس خبري -پيرهادي و جوكار، موجب معطل ماندن قانون شده اند

میرسلیم، موسوی و كاظمی با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره علل عدم تشكیل جلسات هیات مركزی نظارت بر انتخابات شوراها ارائه كردند.

به گزارش نما ،سیدمصطفی میرسلیم، سیدنظام الدین موسوی و سیدحمیدرضا کاظمی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره علل عدم تشکیل جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها توضیحاتی ارائه کردند.
متن نامه به شرح ذیل است؛

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

پیرو جلسات مورخه (28 مهرماه 99، 5آبان ماه و 99 آبان ماه 99) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها که به علت عدم حضور دو نفر از همکاران به حد نصاب نرسید و نیز عدم اهتمام و اقدام معاونت نظارت مجلس برای برگزاری جلسه جدید، دعوتنامه‌ای در مورخ24 آبان ماه 99 از سوی رئیس سنی هیئت مرکزی برای تمامی اعضا ارسال گردید تا در ساعت 11 مورخ 26 آبان ماه 99 جلسه هیئت برگزار شود. در موعد مقرر، جلسه با حضور 3 نفر از اعضا تشکیل گردید اما متأسفانه کماکان دو نفر از همکاران (آقایان پیرهادی و جوکار) در جلسه حضور نیافتند.

نظر به اینکه نظارت بر انتخابات شورا بر عهده مجلس بوده و با توجه به شروع جدول زمان‌بندی انتخابات شوراها و پیگیری وزارت کشور به عنوان مجری، عدم تشکیل جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و در نتیجه عدم انتخاب ارکان و آغاز به کار رسمی آن موجب معطل ماندن قانون است، چنین خطایی از جانب نهاد قانون گذاری کشور پذیرفته نیست و مجلس و هیئت نظارت موظفند هر چه سریعتر نسبت به اعمال قانون در این باره اقدام نمایند.

۱۳۹۹/۸/۲۷

اخبار مرتبط