نما گزارش می دهد:

چرا كار هیات مركزی نظارت بر انتخاب شوراها قفل شد؟

عکس خبري -چرا کار هيات مرکزي نظارت بر انتخاب شوراها قفل شد؟

از زمان انتخاب هیئت مركزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی تا كنون 2 عضو نزدیك به آقای قالیباف (پیرهادی و جوكار) از حضور در جلسات این هیات خودداری می‌كنند و همین غیبت باعث شده كه عملا جلسات این هیات تشكیل نشود و تركیب آنان را از حدنصاب خارج ‌كند.

حسن مجتبایی- به گزارش نما در تاریخ چهارشنبه 9 مهر ماه بود که مجلس شورای اسلامی، سیدنظام الدین موسوی ، مصطفی آقامیرسلیم ، محسن پیرهادی ، محمدصالح جوکار و حمیدرضا کاظمی را به عنوان عضو هیئت مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی انتخاب کرد.

اما از زمان انتخاب این اعضا تا کنون 2 عضو نزدیک به آقای قالیباف (پیرهادی و جوکار) از حضور در جلسات این هیات خودداری می‌کنند و همین غیبت باعث شده که عملا جلسات این هیات تشکیل نشود و ترکیب آنان را از حدنصاب خارج ‌کند. بیشتر از 3 ماه است که سایر اعضای این هیات از این دو عضو خواسته اند تا در جلسات شرکت کرده و هیات ریسه را مشخص نمایند ولی هر بار جوکار و پیرهادی از این مساله خودداری می کنند و جلسات را از حدنصاب می اندازند چرا که خواهان این هستند که ریاست این هیات را آقای جوکار بر عهده بگیرد ولی می داند که 3 نفر دیگر(میرسلیم ، موسوی ، کاظمی) به او رای نخواهند داد و کس دیگری را بر کرسی هیات نظارت خواهند نشاند .
در همین رابطه کاظمی درباره چرایی عدم حضور آنان می‌گوید: «مشکل‌شان ریاست هیات نظارت بر انتخابات شوراهاست. جوکار می‌خواهد ریاست هیات را برعهده داشته باشد و پیرهادی نیز از او حمایت می‌کند ولی نظر 3 نفر دیگر(میرسلیم، موسوی و کاظمی) آن است که ریاست این هیات به بنده واگذار شود. آنان نیز چون رای کمتری دارند در جلسات حاضر نمی‌شوند.»
حال با عدم تشکیل این هیات میرسلیم، موسوی و کاظمی طی نامه‌ای این موضوع را به اطلاع رییس مجلس رسانده و از ریاست مجلس خواستند که در این زمینه ورود نماید و تا کید کردند نظارت بر انتخابات شورا بر عهده مجلس بوده و با توجه به شروع جدول زمان‌بندی انتخابات شوراها و پیگیری وزارت کشور به عنوان مجری، عدم تشکیل جلسات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و در نتیجه عدم انتخاب ارکان و آغاز به کار رسمی آن موجب معطل ماندن قانون است، چنین خطایی از جانب نهاد قانونگذاری کشور پذیرفته نیست و مجلس و هیات نظارت موظفند هر چه سریعتر نسبت به اعمال قانون در این باره اقدام نمایند
البته نکته ای مهم در این میان حمایت قالیباف از نزدیکان خود برای ریاست این هیات است و اتفاقا همین حمایت سبب شده تا خضریان تلویحا او را عامل اصلی عدم تشکیل جلسات این هیات معرفی کند.

۱۳۹۹/۸/۲۸

اخبار مرتبط