فهرست ۲۰ نفره كارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰/ رایزنی با لاریجانی و سید حسن خمینی

عکس خبري -فهرست ?? نفره کارگزاران براي انتخابات ????/ رايزني با لاريجاني و سيد حسن خميني

محسن هاشمی رئیس شورای مركزی حزب كارگزاران از تدوین فهرست ۲۰ نفره این حزب از شخصیت های سیاسی كشور برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش نما، حزب کارگزاران سازندگی از اولین احزاب اصلاح طلب بود که اواسط شهریورماه امسال با تشکیل دو کارگروه برای رایزنی با احزاب و شخصیت‌ها و دیگری برای تدوین برنامه‌های حزب و بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای احتمالی پا به میدان انتخابات ۱۴۰۰ گذاشت.

از جمله شخصیت های این حزب که نامشان برای کاندیداتوری بر سر زبان ها افتاد، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران است.

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرده بود که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شود. در مورد جهانگیری نیز، محمد عطریانفر در مصاحبه با تسنیم، درباره او و عارف چنین گفته بود: "اینها برادران شایسته‌ای هستند که می‌شود مطرح شوند ولی باید اجازه بدهیم که در زمان خودش ببینیم که مناسب‌ترین شرایط برای مناسب‌ترین گزینه چیست و کیست."

امروز نیز محسن هاشمی در مصاحبه ای با بیان اینکه در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب بعنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست‌جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند، اظهار داشت: فهرست بلندی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که می‌توانند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند، تهیه شده تا ضمن گفت‌وگو با آنان میزان جدی‌بودن حضورشان در انتخابات و همچنین دیدگاه‌های‌شان بررسی شود.

وی اسامی این فهرست را چنین برشمرد: سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی‌لاری. معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون با برخی از این چهره‌ها گفت‌وگو انجام شده، خاطرنشان کرد: به‌دلیل شرایط بیماری کرونا، برنامه‌ریزی جلسات و ملاقات‌ها با کندی پیش می‌رود ولی رویکرد ما این است که پس از گفت‌وگو با این شخصیت‌ها و انجام بررسی‌های لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوایل بهمن ماه اعلام کنیم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط