رفع نگرانی روغنی با واردات ۸۰۰ هزار تن مواد اولیه تولید روغن!

عکس خبري -رفع نگراني روغني با واردات ??? هزار تن مواد اوليه توليد روغن!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخایر خوب استراتژیك مواد اولیه مورد نیاز روغن گفت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن مواد اولیه تولید روغن در كشور موجود است.

به گزارش نما، عباس قبادی و در پاسخ به سوالی در مورد تنظیم بازار روغن؛ گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک روغن خام مورد نیاز کشور بسیار خوب است و مشکلی برای تامین روغن مورد نیاز کشور وجود ندارد.

* توزیع روغن مصرفی خانوار از طریق فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور، افزود: مسائل و مشکلاتی که در مورد تامین روغن مورد نیاز بخش خانوار وجود داشت تا حدود بسیار زیادی رفع شده است و اکنون روغن مورد نیاز خانوار به طور منظم در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع می شود.


وی با بیان اینکه البته ممکن است هنوز در برخی از مغازه های سطح شهر روغن موجود نباشد، گفت: اما با اقدامات انجام شده بزودی تامین روغن مورد نیاز مردم بصورت کامل انجام می شود.

قبادی اظهار داشت: فرآیند واردات، ترخیص، توزیع در بین کارخانجات و تولید روغن فرآیندی زمان بر است اما با توجه به اقدامات انجام شده در هفته های اخیر و با توجه به روند ترخیص مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های تولید کننده روغن بازار روغن قطعا به زودی شرایط عادی خود را باز خواهد یافت.

معاون وزیر صنعت بیان داشت: مسائل و مشکلات تامین روغن در بخش صنف و صنعت نیز در حال رفع شدن است و اقدامات بسیار خوبی برای تامین روغن این بخش انجام شده است و بخش قابل توجهی از مشکلات این بخش حل شده است.

* تامین حدود ۸۰۰ هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور

وی گفت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن مواد اولیه تولیدروغن خام در کشور موجود یا در حال ترخیص از گمرکات و یا در حال حمل به سمت کشور است بنابراین هیچ نگرانی بابت تامین مواد اولیه تامین روغن کشور وجود ندارد.

* برخورد شدید با فروشندگان اجباری کالا همراه با روغن

وی در مورد فروش اجباری کالا در کنار روغن بیان داشت: این موضوع از نظر ما تخلف است و هر گزارشی که در این مورد به ما ارائه شود را پیگیری خواهیم کرد و با آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

قبادی اظهار داشت: ویزیتورهای کارخانه ها و سایر فروشندگان و عرضه کنندگان از فروش اجباری کالا در کنار روغن به شدت پرهیز کنند، زیرا این کار تخلف است و قطعا در صورت دریافت هر نوع گزارشی در این رابطه پیگیری های دقیقی از سوی سازمان حمایت انجام خواهد شد و به صورت قانون به این مساله رسیدگی می شود.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط