یوسفیان در گفتگو با نما:

بورس قربانی بی تدبیری دولت شد

عکس خبري -بورس قرباني بي تدبيري دولت شد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم گفت:بی تدبیری دولت در همه جا مشاهده می شود كه بورس هم مانند سایر بخش های اقتصادی قربانی بی تدبیری دولت شد و همین مسئله اعتماد مردم را خدشه دارد كرد

عزت الله یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: مردم عادی پیش از ورود به بورس باید حتماً آموزش ببیند، اما متأسفانه نبود آموزش و تشدید بی تدبیری ها سبب شده تا شرایط فعلی برای بازار سرمایه به وجود آید.

وی افزود: بازار سرمایه مانند بازار ملک و خودرو نیست که اموال شما درگیر نوسانات باشد، اما نوسان جزئی از بازار سرمایه محسوب می شود که اگر دانش بورسی نداشته باشیم، سهام داران قربانی این نوسانات می شوند.

نماینده مردم آمل معتقد است؛ بورس نوعی کسب درآمد است که نیازمند دانش و تخصص است و دلالی در بازار بورس پاسخ نمی دهد.

یوسفیان به تخلف کارگزاری های بورس اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی رغم اینکه کارگزاری ها نباید در رشد یا کاهش ارزش سهام نقش داشته باشند، اما به خاطر نبود مدیریت صحیح کارگزاری ها به یکی از عوامل سقوط ارزش بورس تبدیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت سنگ بنای رشد بورس و دعوت مردم به سرمایه گذاری در بورس را اشتباه بنا نهاد؛ چون او ابتدا میزان سود بانکی را کاهش داد و بعد به مردم گفت بهتر مکان برای سرمایه گذاری بورس است و مردم هم که دانش بورسی نداشتند طلا، ماشین و خانه خود را فروختند و بورس آوردند سرخوش از سودهای چهار یا پنج ماه اول سال، طمع کردند و به حباب بورس توجه نکردند؛ لذا شاهد بودیم بعد از رشد بی رویه بورس، با سرعت بسیاری هم ریزش پیدا کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بی تدبیری دولت در همه جا مشاهده می شود که بورس هم مانند سایر بخش های اقتصادی قربانی بی تدبیری دولت شد و همین مسئله اعتماد مردم را خدشه دارد کرد و منجر به بروز برخی فسادها در بازار سرمایه شد که بیشتر سوءاستفاده کنندگان از بورس رانت اطلاعاتی و یا رانت دولتی داشتند.

۱۳۹۹/۹/۶

اخبار مرتبط