انتقاد شدید زالی از تردد افراد كرونا مثبت در سطح شهر‌ها

عکس خبري -انتقاد شديد زالي از تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهر‌ها

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری كرونا كلانشهر تهران از تردد افراد كرونا مثبت در شهر‌ها به شدت انتقاد كرد.

به گزارش نما ،دکتر علیرضا زالی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد کرونای تهران و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به پا برجا بودن شرایط بحرانی و قرمز تهران از نقض قرنطینه و تردد افرادی که نتیجه آزمایش (پی سی آر) آن‌ها مثبت است، انتقاد کرد.
وی با اشاره به کاهش ۳۰۰ هزار نفری تردد در مترو و حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفری تردد در شبکه اتوبوسرانی تهران در دوره محدویت‌های جدید افزود: یکی از موارد نگرانی این است که مردم به اشتباه فکر می‌کنند با اجرای محدودیت‌های کرونایی سرعت آمار مرگ و میر و میزان ابتلا کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در چند روز گذشته تغییر شگرفی در این خصوص رخ نداده است و دیروز ۹۲ بیمار فوتی (پی سی آر) مثبت در استان تهران گزارش شد.
زالی همچینین با ابراز تاسف از اینکه برغم همه هشدار‌ها روز گذشته بیش از ۱۵۱ نفر از مبتلایان (پی سی آر) مثبت قصد مسافرت هوایی به سایر استان‌ها را داشتند، گفت: این حرکت علاوه بر انتقال بیماری به سایر استان‌ها موجب آلوده شدن خدمه پروازی کشور نیز خواهد شد که باید پرهیز شود.
وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد شکستن قرنطینه و تردد افراد کرونا مثبت به طور نگران کننده‌ای ادامه دارد، از مردم خواست در صورت مثبت بودن آزمایش کرونای خود حتما در خانه بمانند، زیرا نقض قرنطینه، تمام محدودیت‌ها را بی اثر می‌کند و شکستن زنجیره انتقال ویروس هم غیر ممکن می‌شود.
زالی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ دوره نهفتگی نسبتا طولانی دارد و آثار هرگونه مداخله ایجابی یا سلبی در مقابله با آن تا کمتر از ۲ هفته مشخص نمی‌شود، اضافه کرد: تداوم و پیوستگی این موضوع در روز‌های آینده مشخص و تحلیل دقیق اثرگذاری محدودیت‌ها در پایان ۲ هفته اطلاع رسانی می‌شود.

۱۳۹۹/۹/۵

اخبار مرتبط