تصویب یك برنامه ۵ ساله قوی، ثبات اقتصادی را به كشور باز می‌گرداند/ اولویت مجلس یازدهم نظارت است

عکس خبري -تصويب يك برنامه ? ساله قوي، ثبات اقتصادي را به كشور باز مي‌گرداند/ اولويت مجلس يازدهم نظارت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام سختی‌ها و مشكلات اقتصادی، ایران آنقدر ظرفیت دارد كه در یك دوره ۵ ساله و با تصویب یك برنامه هفتم توسعه خوب و قوی، ثبات اقتصادی به كشور بازگردد.

به گزارش نما، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نشست تقدیر از منتخبان جشنواره شهید مدرس قوه مقننه، گفت: از اینکه در شرایط سخت کرونایی توانستم جلسه‌ای را در حضور جمعی از کارکنان مجلس باشم، بسیار خوشحالم و بسیار دوست داشتم که این نشست در شرایط بهتری با حضور تمام پرسنل مجلس برگزار می‌شد.

مجلس حوزه اختیارات وسیع، تأثیرگذار و نقش جدی در ساماندهی مجموعه کشور دارد

وی با اشاره به وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس قانون اساسی، مجلس حوزه اختیارات وسیع، تأثیرگذار و نقش جدی در ساماندهی مجموعه کشور دارد، حال اگر امروز شاهد چنین کارکردی نیستیم، این مسئله به عوامل متعددی بر می‌گردد. اگر ضعفی در حوزه مجلس وجود دارد، هیچ کسی و هیچ جایی مؤثرتر از خود مجلس در بروز این مسائل نیست و اگر قرار است که این ضعف‌ها به قوت تبدیل شود، هیچ جایی بهتر از مجلس برای تحول در این حوزه نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من هر کجا که توفیق خدمت داشتم این را بیان کردم که مثلاً اگر در حوزه شهرداری تهران به دنبال تحول در حوزه بزرگراه‌ها، مترو، فضای سبز، بخش بهداشت و درمان، خدمات شهری، حوزه اجتماعی و فرهنگی هستیم، این تحول رخ نمی‌دهد مگر با بروز تحول در درون شهرداری تهران؛ از این رو وقتی این مسئله محقق شود، آن زمان مردم نیز اقدامات و تلاش‌های مجموعه را می‌پذیرند.

قالیباف با بیان اینکه مجلس در شرایط کنونی باید به سمت تحول حرکت کند، افزود: اخیراً در زمان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم، یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی اخطار قانون اساسی داد که تصویب این موضوع، از وظایف مجلس نیست که من در جواب این اخطار گفتم که هیچ موضوع و قانونی نیست که مربوط به مجلس نباشد، مجلس شورای اسلامی بر روی تمام بخش‌ها و سازمان‌ها با رعایت قانون اساسی و شرع نظارت داشته و ریل گذاری می‌کند.

اولویت مجلس یازدهم بحث نظارت است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون دو وظیفه مهم قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارد که در شرایط کنونی اولویت مجلس یازدهم بحث نظارت است، همچنین در بحث فعالیت صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی، اصالت و اولویت با کمیسیون‌ها است.

قالیباف با بیان اینکه مجلس در حوزه تحول عملکردی ۴ محور مردمی سازی، هوشمندسازی، شفاف سازی و کارآمدسازی را دنبال می‌کند، گفت: به طور حتم هر فردی در هر سازمانی به سهم خود در تحقق اهداف تأثیرگذار است و همه وظایف و برنامه‌ها باید به صورت منظم صورت گیرد، از طرفی باید بدانیم که به صورت کلان در مجلس شورای اسلامی، اصالت با نمایندگان است، از این رو اگر یک برش ساختاری در مجلس زده شود، یک طرف نمایندگان قرار داشته و یک طرف دیگر ستاد اداری قوه مقننه قرار دارد. بنابر این باید بهترین اقدامات و تلاش‌ها برای تصمیم گیری و تصمیم سازی نمایندگان انجام شود.

تصویب یک برنامه ۵ ساله خوب و قوی، ثبات اقتصادی را به کشور باز می‌گرداند

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: با تمام سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، ایران آنقدر ظرفیت دارد که در یک دوره ۵ ساله و با تصویب برنامه هفتم توسعه خوب و قوی، ثبات اقتصادی به کشور بازگردد، این ظرفیت کاملاً وجود داشته و اگر ما در کنار هم باشیم، این مسئله محقق می‌شود.

در پایان این نشست، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاونان اجرایی، قوانین و نظارت و برخی از مدیران کل و رؤسای ادارات مجلس از کارمندان نمونه و منتخبان جشنواره شهید مدرس تقدیر شد.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۹/۱۸

اخبار مرتبط