4 میلیون تن كالای اساسی در بنادر داریم

عکس خبري -4 ميليون تن کالاي اساسي در بنادر داريم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این كه بیش از ۴ میلیون تن كالای اساسی در بنادر موجود است گفت: یك عده دوست ندارند كالاهایشان را از بنادر خارج كنند كه این كاهلی در تخلیه كالا از بنادر عادی نیست.

به گزارش نما، محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: از لحاظ تامین زمین و تعریف پروژه و سازنده، همه اقدامات برای ۴۰۰ هزار واحد صورت گرفته است که از این تعداد ۱۴۰ هزار واحد را خود مردم می‌سازند و زمینش را گرفته اند و پیشرفت خوبی هم داشته اند.

او گفت: ۲۳۰ هزار واحد دیگر از طریق مجتمع سازی و ۳۰ هزار واحد هم به صورت مشارکتی ساخته می‌شود که مراحل اجرای این‌ها هم مسیر خودش را دارد طی می‌کند.

وزیر راه تاکید کرد: هرچه مردم زودتر پول و آورده اولیه را به حساب بریزند کار زودتر پیش می‌رود.

اسلامی در ادامه درباره موجودی کالاها در بنادر هم گفت: در بنادر بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی وجود دارد که حدود ۵۰۰ هزار تن آن روغن خوراکی و ۳.۵ میلیون تن آن هم کالاهایی مثل دانه‌های روغنی و نهاده‌های دام و طیور است.

وزیر راه گفت: درباره رسوب کالا در بنادر یک بحثی هست آن هم این که یک عده دوست ندارند کالاهایشان را از بندر خارج کنند شاید به دلیل مزیت‌های اقتصادی، اما این کاهلی در تخلیه بار، به ویژه کالاهای اساسی از بندر عادی نیست و با این همه دستورات و پیگیری‌ها هنوز هم روند خروج کالا افزایش چشمگیری نداشته است.

او گفت: اکنون حدود ۱۴ میلیون تن کالا در بنادر موجودی داریم یعنی به اندازه عملکرد یکماهه بار در بنادر است که حدود ۳۰ درصد و از حد متعارف بیشتر است و حل این به قابلیت مدیریت دستگاه متولی برمی گردد که بتواند کالاها را به موقع ترخیص کند.

۱۳۹۹/۹/۱۹

اخبار مرتبط