برخی اعضای FATF از قاتلان حاج قاسم و فخری زاده هستند

عکس خبري -برخي اعضاي FATF از قاتلان حاج قاسم و فخري زاده هستند

نماینده خمین در مجلس با بیان اینكه اعضای FATF از قاتلان حاج قاسم و فخری زاده هستند، گفت: استكبار به دنبال مسدود كردن روزنه‌های تجاری ایران است.


به گزارش نما، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در باره FATF اظهار داشت: مجموعه سازمان‌های ظاهرا جهانی به صورت زنجیره‌ای وابسته به استکبار بوده و فقط چند کشور خاص استعماری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی صحنه‌گردان آن هستند.

** FATF ابزار فشار بر ایران

وی افزود: غربی‌ها با استفاده از FATF ابزاری برای فشار و تسلط بر کشورهای دیگر ایجاد کرده‌اند که این موضوع را ما در مورد حقوق بشر به عینه شاهد هستیم که تبدیل به آلت دست آنها جهت پیگیری منافع‌شان محسوب می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای استکباری و استعماری در ظاهر حرف‌های قشنگی مانند دموکراسی بیان می‌کنند اما در باطن به دنبال تسلط بر کشورهای دیگر با استفاده از ابزارهایی نظیر FATF هستند و در همین راستا تلاش می‌کنند اعمال سیاست‌گذاری‌های خود را با استفاده از ابزار سازمان‌های تحت امرشان اجرایی کنند.

** استکبار به دنبال مسدود کردن روزنه‌های اقتصادی ایران

نظری گفت: سال‌های متمادی جمهوری اسلامی از سوی کشورهای غربی متهم به نقض حقوق بشر ضد دموکراسی بود اما اخیراً به بهانه عدم امضای FATF و فشارهای هسته‌ای سعی دارند سیاست خود را جور دیگری دنبال کنند. این در حالی است که غربی‌ها برای کارآمدسازی فشارها و تحریم‌هایشان از ابزار FATF استفاده کرده‌اند و می‌کوشند بر گردش اقتصاد ایران اشرافیت پیدا کنند و موضوعات پولی و ارزی و تجاری ایران را تحت رصد خود درآورند.

وی گفت: کشورهای استبکاری به دنبال نظارت بر مسیرهای جابجایی‌های پولی ایران هستند تا آن را مسدود کرده و تحریم‌های خود را کارآمد کنند. این در حالی است که این تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف یا تمدید شده و یا احیا و صادر می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به ۳۶ کشوری که هم اکنون عضو FATF نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که آنها به بهانه مبارزه با تروریسم و ساماندهی اقدامات علیه تروریست‌ها سعی می‌کنند فشارهای مختلفی را بر دیگران بیاورند.

** فعال شدن بوق‌های رسانه‌ای درباره چرایی عدم تصویب FATF در ایران

نظری گفت: کشورهایی که هم اکنون پرچم FATF و اقدامات ضد تروریستی را در دست گرفته‌اند که می‌توانم به آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اشاره کنم، در حقیقت پرورش‌دهنده تروریسم بوده و داعش از سوی آنها متولد شده و تأمین مالی اقدامات تروریستی آن هم برعهده آنها بوده است، ضمن این که بوق‌های رسانه‌ای غربی هم با پول‌های اعراب اقدامات را انجام می‌دادند.

وی افزود: وقتی خود کشورهای غربی و استکباری پرورش‌دهنده و مدیریت کننده گروه‌های تروریستی هستند نمی‌توانند با این بهانه و با ابزار FATF دیگران را تحت فشار قرار دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دنیای غرب با استفاده از ابزار FATF و اقدامات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی به منظور چرایی عدم تصویب FATF از سوی تهران تلاش می‌کند تحریم‌ها را کارآمد کند و در صورت تصویب FATF توسط کشورمان عملا با دست خود کاری کرده‌ایم که به جمهوری اسلامی لطمه وارد شده و به چرخه اقتصاد و مبادلات مالی و پولی آسیب‌های بسیار زیادی را ووارد کرده‌ایم.

** درخواست بررسی FATF، فرار از شکست دولت و بی دستاوردی است

نظری با اشاره به نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری برای بررسی مجدد FATF و در دستورکار قرار گرفتن آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف تصویب FATF بوده و از پیامدهای تصویب آن نگران هستند و اگر مجمع مجددا موضوع بررسی FATF را در دستورکار خود قرار دهد تغییر خاصی در نظر اعضا رخ نخواهد داد.

وی افزود: حسن روحانی چون عملا حرفی برای گفتن ندارد و دولتش دستاوردی نداشته است می‌کوشد به بهانه‌های مختلف شکست خود را به گردن بخش‌های مختلف نظام بیندازد و ضعف قوه مجریه و تنزل اقتصاد و معیشت مردم را به عدم تصویب FATF مرتبط کند.

نظری خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: دوستان و هم حزبی‌های روحانی در طول سال‌های گذشته همواره تلاش کرده‌اند نسخه‌های تقلبی نظام جهانی مانند سند ۲۰۳۰ و FATF را نسخه نجات کشور جا بزنند و با استفاده از نفوذ در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور را به پذیرش آنها وادار کنند که این روزها فعال شده‌اند که بجای بازگشت به ظرفیت های درونی سند جعلیFATF را احیاء کنند.

** برخی اعضای FATF از قاتلان حاج قاسم و فخری زاده هستند

وی گفت: دولت باید پاسخ دهد که چگونه می‌خواهد تن به سندی دهد که برخی اعضای FATF مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم و اشاعه آن برجسته هستند از قاتلان شهید سلیمانی و فخری زاده محسوب می‌شوند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان طور که غربی‌ها در موضوع برجام، جمهوری اسلامی را دور زده و خسارت‌های زیادی را به کشورمان تحمیل کردند و در زمینه ایفای تعهدات گامی برنداشتند، باید بدانیم که FATF هم آورده‌ای برای کشورمان نخواهد داشت و اگر حتی در نهایت هم به این کنوانسیون بپیوندیم، دنیای استکبار به بهانه‌های دیگری سعی می‌کند فشارها را بر ایران اعمال کند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۰/۶

اخبار مرتبط