آغاز برنامه ساخت جانشین میگ 31 در روسیه

عکس خبري -آغاز برنامه ساخت جانشين ميگ 31 در روسيه

روسها پروژه میگ 41 را برای جایگزین هواپیمای رهگیر میگ 31 به صورت رسمی آغاز كرده و امیدوار هستند این هواپیما تا قبل از سال 2030 میلادی وارد خدمت شود.


به گزارش نما، برنامه توسعه و ساخت نسل جدید رهگیرهای برد بلند برای جایگزینی هواپیماهای شکاری رهگیر میگ 31 فاکس هاوند به صورت رسمی در روسیه تحت عنوان پروژه PAK DP فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت Rostec در روسیه که بخش مهمی از امور مربوط به توسعه تسلیحات نظامی در این کشور را بر عهده دارد اعلام کرده است که توسعه این طرح از سال 2015 آغاز شده و در حال حاضر پروژه به صورت رسمی وارد فاز توسعه شده است. روسها این طرح را میگ 41 نامگذاری کرده اند.

در حال حاضر نیروی هوایی روسیه برنامه ارتقاء دادن بخشی از جنگنده های میگ 31 خود به استاندارد بی ام را دارد که شامل توسعه سیستم های الکترونیکی و تسلیحاتی در کنار تعمیر اساس بخش های مختلف بدنه است و این پرنده را تا پس از سال 2030 میلادی نیز در خدمت نگاه خواهد داشت . البته برنامه روسیه در این بخش وارد خدمت کردن جنگنده میگ 41 در سال 2028 میلادی است. توضیحات زیادی در خصوص مشخصات این پرنده جدید در این زمان اعلام نشده است ولی گفته شده است که این پرنده یک نوع رهگیر با سرعت بالا با طراحی جنگنده نسل 5 بوده برای مقابله با پرنده های شناسایی جدیدی که در آمریکا در حال توسعه است و همچنین مقابله با با موشک های هایپرسونیک توسعه یافته است.

۱۳۹۹/۱۱/۸

اخبار مرتبط