عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب با حضور جهانگیری آغاز شد

عکس خبري -عمليات اجرايي پتروشيمي اسلام‌آبادغرب با حضور جهانگيري آغاز شد

عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب به عنوان چهارمین پتروشیمی استان كرمانشاه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد.

به گزارش نما از کرمانشاه،عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب به عنوان چهارمین پتروشیمی استان کرمانشاه روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، وزیر نفت و استاندار کرمانشاه آغاز شد.

پتروشیمی اسلام آبادغرب با دستور ویژه مهندس زنگنه وزیر نفت توسط شرکت پتروشیمی ایران ساخته می شود که این شرکت در گام نخست ۸۰ هکتار زمین برای انجام پروژه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خریداری کرده است.

به گفته استاندار کرمانشاه، میزان سرمایه گذاری این طرح با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود هفت هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که زمینه ساز یک تحول اقتصادی در منطقه است.

هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این طرح می‌تواند کل مشکل بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن کند، گفت: استان کرمانشاه به واسطه جنگ تحمیلی مقداری از توسعه اقتصادی عقب افتاده و از آن جایی که مهندس زنگنه نیز اهل همین دیار است، برای انجام چند پروژه بزرگ و ملی در کرمانشاه توافق کردیم.

به گفته وی، موافقت وزیر نیرو را برای تامین آب موردنیاز این پتروشیمی از سد آزادی جلب کردیم و در نهایت مطالعات اولیه طرح هم انجام شد.
فارس

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط